فرهنگ لغت بزرگ فرانسوی برای بیدار شدن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت – اخبار جهانی RT

مشهورترین کتاب لغات فرانسه، لغت نامه Le Petit Robert، با گنجاندن ضمیر شخصی غیر دودویی به عنوان جایگزینی برای اصطلاحات مذکر و مؤنث موجود، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

در حالی که به روز رسانی سالانه فرهنگ لغت پتی رابرت اغلب موضوع بحث قابل توجهی در رسانه های فرانسوی است، آخرین نسخه آن واکنش های شدیدی را به همراه داشته است و برخی، از جمله یکی از اعضای کابینه، آن را به بیداری متهم می کنند.

کلمه “iel”، یک نئولوژیزم ترکیبی از کلمات فرانسوی برای او و او (“را“و”او“)، به عنوان ضمیر شخصی برای یک فرد از هر جنسیت توصیف می شود. “ضمیر شخصی موضوع سوم شخص مفرد و جمع، برای برانگیختن فردی از هر جنسیت استفاده می شود. استفاده از ضمیر در ارتباط شامل.” مدخل فرهنگ لغت خوانده می شود.

ادامه مطلب


فرانسه در بیداری برای جنگ به یونان باستان روی می آورد

فرانسوا ژولیوه، نماینده پارلمان در حزب LREM رئیس جمهور امانوئل ماکرون، در جدیدترین حضور، اعتصاب کرد. گرفت اعتراض او به آکادمی فرانسه، نگهبان رسمی زبان فرانسه.

توصیف این حرکت به عنوان “بیداریژولیو در نامه ای به آکادمی گفت که کلمهielدر زبان فرانسه جایی نداشت و مدعی شد که این زبان مقدمه ای برای ظهور ایدئولوژی «بیدار» است که ارزش های ملت گالی را تضعیف می کند.

ژان میشل بلانکر وزیر آموزش و پرورش صریح نیز زنگ زده که در. “نوشتن فراگیر آینده زبان فرانسه نیست” او با به اشتراک گذاشتن نامه جولیو توییت کرد. “همانطور که دانش آموزان مدرسه ما در حال تقویت مهارت های اساسی خود هستند، نیازی به این ندارند که آنها به عنوان مرجع باشند.” او اضافه کرد.

رئیس حزب گلیست Debout La France، نیکلاس دوپون-آگنان، بیشتر از پتی روبرت انتقاد کرد.بیدار شد“افزودن. بیایید از زبان خود در برابر این متعصبان مضحک ساختارشکنی دفاع کنیم و همدستانی را که تسلیم آنها می شوند تحریم کنیم. او توییت کرد.

Le Petit Robert به این موضوع پاسخ داده است “مناظره پر جنب و جوش” با این ادعا که این ضمیر در ماه های اخیر به طور فزاینده ای در جامعه استفاده شده است و آنها تصمیم گرفتند این ضمیر را با اضافه کردن آن به آخرین به روز رسانی خود منعکس کنند. این نشریه همچنین گفت که برخی از این اضافه شدن استقبال کرده اند.

تهاجم فرانسه علیه واکیسم، که توسط برخی به عنوان واردات آنگلوساکسون توصیف شده است، اخیراً باعث شد که بلانکر قول داد که آموزش زبان های یونانی و لاتین باستان را افزایش دهد. وزیر آموزش و پرورش ادعا می کند که زبان های محلی کلاسیک به تقاضای لوگو (زبان به عنوان ابزاری برای عقل) پاسخ می دهند، در جهانی که “فقدان دلیل مانند آتش در حال گسترش است.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!