فرهنگ لغت ایالات متحده Merriam-Webster “واکسن” را به عنوان کلمه سال اعلام کرد

فرهنگ لغت ایالات متحده Merriam-Webster

کلمه “واکسن” در مقایسه با سال 2020 شاهد افزایش 601 درصدی در جستجوی تعریف در طول سال بود.

واشنگتن:

فرهنگ لغت مرجع آمریکایی Merriam-Webster روز دوشنبه اعلام کرد که “واکسن” کلمه سال خود برای سال 2021 است، که منعکس کننده امیدها و شکاف عمیق ناشی از واکسیناسیون در زمان مبارزه جهان با سال دوم همه گیری کووید-19 است.

این فرهنگ لغت – که تصمیم خود را بر اساس علاقه فزاینده به تعریف این اصطلاح است – در پستی در وب سایت خود گفت: “واژه واکسن در سال 2021 بسیار بیشتر از دارو بود.”

برای بسیاری، این کلمه نمادی از بازگشت احتمالی به زندگی‌هایی بود که قبل از همه‌گیری انجام می‌دادیم. اما همچنین در کانون بحث‌ها در مورد انتخاب شخصی، وابستگی سیاسی، مقررات حرفه‌ای، ایمنی مدارس، نابرابری مراقبت‌های بهداشتی و موارد دیگر بود.»

مریام وبستر گفت که توسعه واکسن‌های RNA پیام‌رسان (mRNA) مستلزم آن است که تعریف خود را از کلمه “واکسن” گسترش دهد، زیرا این فناوری با گفتن سلول‌های انسانی برای ایجاد آنتی‌ژن، در مقابل واکسن‌های کلاسیک که شکل خنثی‌شده را تزریق می‌کنند، پاسخ ایمنی را ایجاد می‌کند. یک ویروس یا آنتی ژن

کلمه “واکسن” در مقایسه با سال 2020 شاهد افزایش 601 درصدی در جستجوی تعریف در طول سال بود.

مریام وبستر گفت: «برجستگی کلمه واکسن در زندگی ما زمانی که سال 2021 را با سال 2019 مقایسه می کنیم، آشکارتر می شود، دوره ای که در آن جستجو برای این کلمه 1048 درصد افزایش یافته است.

پس از کشف نوع جدید کووید-19، واکسن‌ها بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته‌اند و درخواست‌های جدیدی را برای مردم در جهان توسعه‌یافته برای واکسینه شدن یا تقویت علیه ویروس – و برای عرضه گسترده‌تر واکسن‌ها در سراسر کشورهای در حال توسعه ایجاد می‌کند. جهان

سازمان جهانی بهداشت، سویه Omicron را به عنوان “نوعی نگران کننده” فهرست کرده است و کشورهای سراسر جهان اکنون سفر از جنوب آفریقا را که برای اولین بار سویه جدید شناسایی شد، محدود کرده و سایر اقدامات احتیاطی جدید را انجام می دهند.

در ایالات متحده، آنتونی فائوچی، دانشمند ارشد دولتی، روز دوشنبه از همه افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن کووید-19 برای کمک به محافظت در برابر بیماری شدید خواست.

او گفت: “نوعی مانند این، اگرچه چیزهای زیادی وجود دارد که ما درباره آن نمی دانیم، اما چیزی که می دانیم این است که افراد واکسینه شده بسیار بسیار بهتر از افراد واکسینه نشده عمل می کنند.” اکیداً به شما پیشنهاد می‌کنم اکنون تقویت شوید.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)