فرماندار: پس از وقوع گردباد در ایالت کنتاکی ایالات متحده، احتمال کشته شدن حداقل 50 نفر وجود دارد

فرماندار: پس از وقوع گردباد در ایالت کنتاکی ایالات متحده، احتمال کشته شدن حداقل 50 نفر وجود دارد

طوفانی که پیش از این روز جمعه در یک انبار آمازون در ایلینوی رخ داد و 100 کارگر در داخل آن محبوس شدند.

واشنگتن:

فرماندار ایالت کنتاکی در جنوب شرقی آمریکا به خبرنگاران گفت که در پی وقوع طوفان در ایالت کنتاکی در جنوب شرقی آمریکا، دست کم 50 نفر جان خود را از دست دادند، زیرا طوفان مناطق وسیعی از این کشور را ویران کرد.

فرماندار اندی بشیر گفت که چندین شهرستان در کنتاکی ویران شده اند و قوی ترین گردباد 200 مایلی ایالت را درنوردید.

او گفت: “من می ترسم که بیش از 50 کشته وجود داشته باشد… احتمالاً نزدیک به 70 تا 100 نفر، ویرانگر است.” و افزود که این “شدیدترین رویداد گردباد در تاریخ کنتاکی” است.

فرماندار گفت ریزش سقف در یک کارخانه شمع سازی “به تلفات گسترده” در شهر میفیلد منجر شد.

بشیر گفت: «پیش از نیمه شب وضعیت اضطراری اعلام کردم.

این گردباد زمانی رخ داد که طوفان ها در چندین ایالت ایالات متحده ویران کردند.

به گفته مقامات، یک طوفان پیش از این روز جمعه یک انبار عظیم آمازون را در ایالت ایلینویز ایالات متحده شکست و رسانه های محلی گزارش دادند که حدود 100 کارگر در داخل آن محبوس شده اند.

مقامات تا ساعات اولیه روز شنبه مشغول نجات کارکنان این مرکز بودند – که یک سوم آن به آوار تبدیل شد – که در شیفت شب مشغول پردازش سفارشات قبل از تعطیلات کریسمس بودند.

آژانس مدیریت اضطراری کالینزویل آن را به عنوان یک “حادثه تلفات جمعی” با “چندین سوژه در انبار آمازون به دام افتاده” توصیف کرد.

در زمان وقوع این حادثه هشدار وقوع گردباد در منطقه در حال اجرا بود.

فیلمی که در کانال‌های خبری ایالات متحده و رسانه‌های اجتماعی از انبار آمازون ادواردزویل به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که بخش بزرگی از سقف تأسیسات کنده شده است در حالی که یکی از دیوارها به داخل ساختمان فرو ریخته و آوار در سراسر سایت پخش شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا کسی زخمی شده یا کشته شده است.

جی بی پریتزر، فرماندار ایلینوی گفت: “دعاهای من امشب با مردم ادواردزویل است.”

وی افزود: “پلیس ایالتی ایلینویز و آژانس مدیریت اضطراری ایلینویز هر دو از نزدیک با مقامات محلی هماهنگ هستند و من به نظارت بر وضعیت ادامه خواهم داد.”

در بیانیه ای که برای رسانه های محلی ارسال شد، سخنگوی آمازون، ریچارد روشا گفت: “ایمنی و رفاه کارکنان و شرکای ما در حال حاضر اولویت اصلی ما است. ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم و در صورت در دسترس بودن اطلاعات اضافی را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در آرکانزاس، در پی وقوع گردباد در خانه سالمندان مونته مانور، یک نفر کشته و 20 نفر دیگر گرفتار شدند.

ماروین دی، مسئول شهرستان کریگهد به کانال های خبری محلی گفت که امدادگران با موفقیت افراد محبوس شده در ساختمان را در حالی که سازه “تقریباً ویران شده بود” بیرون کشیدند.

یک مقام مدیریت اضطراری به رسانه های محلی گفت، در تنسی، حداقل دو نفر در حوادث مربوط به طوفان کشته شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)