فرستاده آب و هوای ایالات متحده در مورد گرمایش جهانی

سفیر ایالات متحده در امور آب و هوا در مورد گرمایش جهانی: هند و چین باید

گرمایش جهانی: جان کری، فرستاده آب و هوای ایالات متحده گفت که هند و چین باید گام بردارند.

جان کری، فرستاده آب و هوای آمریکا روز چهارشنبه گفت که کشورهای بزرگ منتشرکننده گازهای گلخانه ای مانند چین، هند، روسیه و دیگران باید سریعتر حرکت کنند تا به جهان کمک کنند تا از بدترین اثرات گرمایش جهانی جلوگیری کند.

تعهدات دولت ها برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و متان در حال حاضر برای محدود کردن گرمایش جهانی به هدف بین المللی که بیش از 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح پیش از صنعت در این قرن نباشد، کافی نیست.

کری گفت: «و این بدان معناست که شما چین، هند، روسیه، برزیل، مکزیک، اندونزی، آفریقای جنوبی، گروهی از کشورهایی را دارید که باید گام بردارند».

کری در مصاحبه ای در کنفرانس رویترز Next گفت: “و ما باید به آنها کمک کنیم.” “این فقط مسئولیت خالی از دوش آنها نیست.”

کری گفت واشنگتن در حال تعامل با کشورها برای کمک به آنها برای تسریع انتقال به اشکال پاک تر انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. او به حمایت ایالات متحده از ابتکارات انرژی پاک هند و همچنین توافق مشترکی که ایالات متحده با چین در ماه گذشته منعقد کرد و در آن پکن متعهد به تسریع کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شد، اشاره کرد.

کری افزود که سرمایه‌گذاری خصوصی در فناوری‌های انرژی پاک – از جمله هیدروژن سبز، ذخیره طولانی‌مدت باتری، راکتورهای هسته‌ای مدولار و جذب کربن – نیز برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است.

دولت های جهانی ماه گذشته در طی کنفرانس آب و هوایی در گلاسکو، اسکاتلند، موافقت کردند که تعهدات ملی خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2022 بازبینی کنند تا اطمینان حاصل شود که جهان می تواند به هدف 1.5 درجه سانتیگراد تعیین شده توسط توافقنامه پاریس در سال 2015 دست یابد. دانشمندان هشدار داده اند که عبور از این آستانه ممکن است تأثیرات فاجعه بار آب و هوا از افزایش سطح دریا تا طوفان های قوی تر، خشکسالی و سیل را آزاد کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)