فرانسه 8 مورد جدید “ممکن” را در میان موج پنجم کووید شناسایی کرد

فرانسه 8 مورد جدید «ممکن» را در میان موج پنجم کووید شناسایی کرد

کووید در فرانسه: فرانسه بیش از 31600 مورد COVID-19 را روز یکشنبه ثبت کرد. (فایل)

پاریس:

وزارت بهداشت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که هشت مورد احتمالی از نوع Omicron COVID-19 را در سراسر کشور شناسایی کرده است، پس از اینکه دولت اعلام کرد محدودیت‌ها را برای مهار شیوع آن تشدید خواهد کرد.

Omicron به طور بالقوه مسری‌تر از انواع قبلی است، اگرچه کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا در مقایسه با سایر سویه‌ها باعث ایجاد کووید-19 کم یا زیاد می‌شود یا خیر.

وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «آنها احتمالاً آلوده به نوع Omicron هستند که در 14 روز گذشته در جنوب آفریقا بوده‌اند».

این سازمان گفت که آزمایش‌های بیشتری برای تایید کامل Omicron در حال انجام است، اما افراد و افرادی که با آنها در تماس بوده‌اند اکنون در انزوا هستند.

فرانسه در بحبوحه موج پنجم این ویروس قرار دارد. این کشور روز یکشنبه بیش از 31600 مورد مثبت COVID-19 را ثبت کرد که در روز گذشته شاهد افزایش شدید تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه بود.

اولیویه وران، وزیر بهداشت، پیش از این به خبرنگاران در یک مرکز واکسیناسیون در پاریس گفته بود که دولت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش نوع جدید انجام خواهد داد.

وی گفت که هر تماسی که فردی در معرض خطر ابتلا به یک مورد احتمالی یا مورد تایید شده نوع Omicron، حتی واکسینه شده باشد، اکنون باید جدا شود. این افراد باید «پرخطر» در نظر گرفته شوند و قرنطینه شوند.

تا به حال، موارد تماس یک فرد آلوده تنها زمانی جدا می شد که به طور کامل واکسینه نشده بود یا سیستم ایمنی ضعیفی داشت.

این وزارتخانه گفت که فرانسه همچنین تمام پروازها از جنوب آفریقا را حداقل تا اول دسامبر به حالت تعلیق درآورده است و پروتکل‌ها را برای افرادی که از سرزمین‌های اطراف آن در خارج از کشور یعنی La Reunion و Mayotte می‌آیند، تشدید کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)