فرانسه پلیس نظامی را به جزیره کارائیب در بحبوحه اعتراضات ضد واکسن می فرستد – RT World News

فرانسه پس از وقوع شورش ها در پاسخ به سیاست اجباری واکسن کووید-19 برای کارکنان مراقبت های بهداشتی، نیروهای کمکی پلیس را به قلمرو خارج از کشور مارتینیک فرستاد.

حدود 70 افسر پلیس مسلح فرانسوی که در فرانسه به عنوان ژاندارم شناخته می شوند، روز سه شنبه وارد مارتینیک شدند تا با اعتراضات خشونت آمیز مقابله کنند که با آتش سوزی، غارت و خرابکاری خدشه دار شده بود.

سباستین لکورنو، وزیر سرزمین‌های خارج از کشور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت گفت‌وگوی اجتماعی بدون پایه‌ای صحیح امکان‌پذیر نیست و آن مبنای صحیح، برقراری مجدد آزادی‌ها و ظرفیت ما برای برقراری مجدد نظم است.

ناآرامی های مدنی پس از آن آغاز شد که فرانسه دستور واکسن را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در مارتینیک تحمیل کرد، که در میان سطوح بالای بی اعتمادی به دولت و ایمان به طب طبیعی، نرخ واکسیناسیون پایین را گزارش کرده است.


با استعمار زدایی باربادوس، ملکه برکنار شد

در نتیجه شورش‌ها – که شامل حمله به اقامتگاه بلندپایه‌ترین مقام فرانسه در جزیره بود – فرانسه روز جمعه فاش کرد که دستور واکسن خود را به تعویق خواهد انداخت.

لکورنو تردید واکسن مارتینیک را عامل فرهنگ جزیره دانسته و گفته است: من نمی‌خواهم انگ بزنم، اما بی‌اعتمادی به واکسن‌ها فرهنگی است.»

معترضان اما استدلال کرده اند که پس از موارد قبلی تخلفات، نمی توانند به سلامت مسئولان اعتماد کنند. 95 درصد از بزرگسالان در مارتینیک پس از چندین دهه سمپاشی مداوم در جزیره، آثاری از یک آفت کش مرتبط با سرطان را در خون خود دارند.

مارتینیک در سال 1635 توسط فرانسه مستعمره شد و علیرغم تلاش های استقلال، تحت کنترل فرانسه باقی مانده است.