فرانسه پس از نامه بوریس جانسون، مذاکرات بریتانیا در مورد بحران مهاجران را لغو کرد

فرانسه پس از نامه بوریس جانسون، مذاکرات بریتانیا در مورد بحران مهاجران را لغو کرد

این مناقشه بریتانیا و فرانسه را با هدف مقابله با بدترین تراژدی مهاجران در کانال مانش در تضاد قرار می دهد.

لندن:

فرانسه روز جمعه مذاکرات برنامه ریزی شده با بریتانیا در مورد عبور مهاجران را به دلیل خشم نامه نخست وزیر بریتانیا درباره بحران لغو کرد و روابط را پس از کشته شدن 27 نفر در کانال کانال در هفته جاری به پایین ترین حد کاهش داد.

جرالد دارونین، وزیر کشور، به پریتی پاتل همتای بریتانیایی خود گفت که او دیگر برای گفتگو در آخر هفته درباره بحران مهاجران در کانال کانال با دیگر وزرای اروپایی دعوت نشده است.

این نشست قرار بود بدون حضور بریتانیا برگزار شود و لندن را بر آن داشت تا از فرانسه در این مورد تجدید نظر کند.

این مناقشه لندن و پاریس را هنگامی که به دنبال پاسخی هماهنگ به بدترین تراژدی مهاجران در کانال کانال هستند، در تضاد قرار می دهد.

این موضوع به مشکلات متعدد پس از برگزیت بین بریتانیا و فرانسه افزوده است، به طوری که ماهیگیران فرانسوی روز جمعه بنادر کشتی مانش را محاصره کردند و در اعتراض به مجوزهای ماهیگیری، ورود کالا به تونل مانش را متوقف کردند.

در پیامی که خبرگزاری فرانسه مشاهده کرد، دارونین به پاتل گفت که نامه جانسون به رئیس جمهور امانوئل ماکرون مبنی بر اینکه فرانسه مهاجرانی را که از کانال مانش می گذرد بازپس بگیرد، “ناامیدی” بود.

وی با اشاره به انتشار این نامه توسط جانسون در شبکه های اجتماعی، افزود: “علنی کردن آن باعث بدتر شدن آن شد. بنابراین باید جلسه یکشنبه خود در کاله را لغو کنم.”

یک منبع نزدیک به دارونین به خبرگزاری فرانسه گفت که نشست روز یکشنبه با وزرای سایر کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد، اما افزود که پاتل دیگر پس از نامه جانسون دعوت نشده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما نامه عمومی نخست وزیر انگلیس را غیرقابل قبول و برخلاف مذاکراتی که با همتایان خود داشتیم، می دانیم.

بنابراین، پریتی پاتل دیگر برای نشست بین‌وزارتی در روز یکشنبه که در قالب فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان و کمیسیون اروپا برگزار می‌شود، دعوت نمی‌شود.

در بریتانیا، وزیر حمل و نقل، گرانت شاپس، از پاریس خواست که «تجدید نظر کند».

او به بی بی سی گفت: “این به نفع ماست. این به نفع آنهاست.”

‘کاهش قابل توجهی’

گابریل آتال، سخنگوی دولت، در گفتگو با BFM-TV، نامه را “فقیر” خواند و افزود که فرانسه “از صحبت کردن (بریتانیا) از هر دو طرف دهان خسته شده است” در بحث درباره این موضوع.

جانسون روز پنجشنبه به مکرون نامه نوشت و از فرانسه خواست فوراً بازپس گیری همه مهاجرانی را که پس از عبور از کانال مانش وارد انگلیس می شوند، آغاز کند.

او گفت که بازگرداندن مهاجران “به طور قابل توجهی کاهش می دهد – اگر نگوییم متوقف می شود – گذرگاه ها، و با شکستن اساسی مدل کسب و کار باندهای جنایتکار” در پشت قاچاق، جان هزاران نفر را نجات می دهد.

نامه جانسون همچنین زمینه هایی را برای همکاری بیشتر با فرانسه، پیشنهاد گشت زنی مشترک مرزی، نظارت هوایی و به اشتراک گذاری اطلاعات را مشخص کرده است.

هفده مرد، هفت زن و سه کودک خردسال روز چهارشنبه بر اثر از دست دادن هوای قایق بادی آنها در بندر شمالی کاله در روز چهارشنبه جان باختند. تحقیقات قتل عمد باز شده است.

پنج قاچاقچی مظنون که متهم به ارتباط مستقیم با گذرگاه محکوم شدند دستگیر شدند.

دارمنین گفت که تنها دو بازمانده، یک عراقی و سومالیایی، پیدا شده اند و آنها در حال بهبودی از هیپوترمی شدید هستند و در نهایت مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

شمال فرانسه نیز در اواخر روز جمعه تحت تظاهراتی در مورد موضوع جداگانه حقوق مبارزات قرار خواهد گرفت.

بر اساس توافقی که در اواخر سال گذشته بین بریتانیا و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند، کشتی‌های ماهیگیری اروپایی می‌توانند در صورتی که ثابت کنند در گذشته در آب‌های بریتانیا فعالیت داشته‌اند، به تردد در آب‌های بریتانیا ادامه دهند.

اما پاریس می‌گوید که درخواست ده‌ها قایق فرانسوی برای ماهیگیری از آب‌های غنی بریتانیا رد شده است، ارزیابی‌ای که به شدت توسط لندن مورد اعتراض قرار گرفته است.

ده ها قایق ماهیگیری فرانسوی از ظهر روز (11:00 به وقت گرینویچ) کشتی های عبوری از بریتانیا را در سه بندر کانال فرانسه – Saint-Malo، Ouistreham و Calais مسدود خواهند کرد.

در بعدازظهر، ماهیگیران سعی می کنند از ساعت 14 تا 16 (13:00 GMT الی 1500 GMT) دسترسی کامیون های باری به پایانه باری تونل مانش را مسدود کنند.

جرارد رومیتی، رئیس کمیته ملی شیلات فرانسه (CNPMEM) در تشریح این موضوع گفت: “ما اعانه نمی خواهیم، ​​ما فقط مجوزهای خود را می خواهیم. بریتانیا باید به توافق پس از برگزیت پایبند باشد. بسیاری از ماهیگیران هنوز در تاریکی هستند.” اقدام به عنوان یک “شات هشدار”.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)