فرانسه پس از بیداری برای جنگ به یونان باستان روی می آورد – اخبار RT World

وزیر آموزش فرانسه برنامه‌هایی را برای تقویت آموزش یونانی باستان و لاتین در تلاش برای مبارزه با گسترش بیداری و “توسعه فرهنگ” نسل‌های جوان این کشور اعلام کرده است.

ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش و پرورش، یکی از چهره‌های برجسته در جنگ بیداری فرانسه، در سخنانی روز دوشنبه گفت که یونانی و لاتین باستان در سال آینده برای ششمین نفری که دوره‌های حرفه‌ای را دنبال می‌کنند و همچنین دانش‌آموزان دوره راهنمایی در دسترس خواهند بود.

بلانکر می خواهد که نفرات ششم این فرصت را داشته باشند “فرهنگ خود را توسعه دهند” با مطالعه فیلسوفان باستان و در عین حال کسب صلاحیت های فنی مورد نیاز اقتصاد.

ادامه مطلب


من تازه از یک دانشگاه بریتانیا فارغ التحصیل شدم.  آنها شکسته اند

وزیر در سخنرانی در امضای منشور، در کنار همتایان خود از ایتالیا، یونان و قبرس، ادعا کرد که تعهد مشترک آنها به ترویج آثار کلاسیک در زمانی رخ داد که زبان‌های باستانی توسط بیداری آمریکایی تهدید می‌شدند.

هدف قرار دادن زبان‌های مرده در ایالات متحده برجسته‌تر بوده و دانشگاه پرینستون در تابستان امسال اعلام کرد که دیگر نیازی به مطالعه یونانی و لاتین باستان از دانش‌آموزان کلاسیک ندارد. دو زبان عامیانه اغلب به عنوان ستون های اصلی این رشته در نظر گرفته می شوند.

دان ال پادیلا پرالتا، دانشیار کلاسیک در پرینستون، ادعا کرد که زبان های باستانی به عنوان توجیهی برای برده داری، استعمار و فاشیسم برای 2000 سال مورد استفاده قرار گرفته اند.

در اقدامی مشابه، دبیرستانی در ماساچوست به خود می بالید که اودیسه هومر را از برنامه درسی مدرسه حذف کرده است زیرا با دستور کار ضد نژادپرستی که می خواست تدریس کند در تضاد بود. “بسیار مفتخرم که بگویم امسال اودیسه را از برنامه درسی حذف کردیم.” یک معلم در شبکه های اجتماعی نوشت

بلانکر به لوپوینت گفت که چنین تفسیرهایی از آثار کلاسیک وجود دارد “کاملاً گیج کننده است.” چسباندن مقوله‌ها و جهان‌بینی معاصر به نوشته‌هایی که قدمت دو هزار ساله دارند، پوچی مهلکی است.» وی افزود: این تمدن ها برای ما به ارمغان آوردند “باز بودن و جست و جوی جهان شمول.”

وزیر معتقد است که زبان‌های باستان پیوند مشترک ملل معاصر اروپایی است و خاطرنشان کرد: “صندوق زبانی مشترک” به گسترش کمک می کند “ارزش های مشترک.”

بلانکر همچنین ادعا کرد که آثار کلاسیک به تقاضای لوگو (زبان به عنوان ابزاری برای عقل) در جهانی که “فقدان دلیل مانند آتش در حال گسترش است.”

ماه گذشته، وزیر آموزش و پرورش اتاق فکری را راه اندازی کرد که به جنگ امانوئل ماکرون رئیس جمهور آمریکا علیه بیداری اختصاص داشت.

دستور کار لیبرال یا بیدار، که برخی در فرانسه ادعا می کنند که واردات آنگلوساکسون است، احتمالاً یکی از ویژگی های اصلی در انتخابات ریاست جمهوری 2022 خواهد بود، جایی که رقیب اصلی مکرون احتمالاً از جناح راست افراطی طیف سیاسی است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!