فرانسه می گوید موج پنجم کووید “با سرعت رعد و برق شروع می شود”.

فرانسه می گوید موج پنجم کووید

روز شنبه، بیمارستان های فرانسه در مجموع 7974 بیمار کووید را تحت مراقبت خود گزارش کردند. (فایل)

پاریس:

دولت فرانسه روز یکشنبه گزارش داد که موج پنجم ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه با سرعتی نگران کننده در حال افزایش است و موارد جدید روزانه کووید در هفته گذشته نزدیک به دو برابر شده است.

به گفته مقامات بهداشتی، میانگین هفت روزه موارد جدید در روز شنبه به 17153 نفر رسید که در مقایسه با هفته قبل 9458 نفر بود که 81 درصد افزایش داشت.

گابریال عطل سخنگوی دولت به رسانه ها گفت: موج پنجم با سرعت رعد و برق شروع می شود.

آخرین افزایش هفت روزه سه برابر افزایش میانگین موارد ثبت شده در سه هفته گذشته است که نشان دهنده شتاب تصاعدی عفونت ها است.

در حال حاضر افزایش تعداد عفونت ها منجر به هجوم گسترده بیماران کووید به بیمارستان ها نشده است، زیرا مقامات تعداد محدود بیماران مراقبت های ویژه را به نرخ بالای واکسیناسیون فرانسه نسبت می دهند که به نظر می رسد در برابر خطرناک ترین اشکال کووید بسیار مؤثر است.

روز شنبه، بیمارستان ها در مجموع 7974 بیمار کووید را تحت مراقبت خود گزارش کردند که 1333 نفر از آنها تحت درمان های ویژه هستند.

این در مقایسه با 6500 و 1000 به ترتیب یک ماه قبل است.

او گفت: “افزایش بسیار شدیدی در عفونت ها وجود دارد، اما ما همچنین می دانیم که در فرانسه پوشش واکسیناسیون بسیار زیادی داریم.” به نظر می‌رسد که ما از همسایگان خود در مورد شلیک‌های تقویت‌کننده جلوتر هستیم.»

او گفت که ارائه مجوز بهداشتی فرانسه پیش از سایر کشورها در تابستان نیز به کنترل کووید کمک کرد.

کارت سلامتی که در رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیاری از مکان‌های فرهنگی فرانسوی مورد نیاز است، گواهی می‌دهد که یک فرد کاملاً واکسینه شده است، اخیراً از کووید بهبود یافته است یا آزمایش آن برای ویروس منفی بوده است.

عطال گفت که دولت همچنان به انتخاب خود برای “تحمل کردن محدودیت ها بر روی افراد غیر واکسینه شده به جای افراد واکسینه شده” می ایستد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)