فرانسه می‌خواهد بازیکنان فوتبال را به دلیل رد کردن پیراهن‌های LGBTQ تحریم کند – RT World News

چند ورزشکار ترجیح دادند آخر هفته بازی نکنند به جای پوشیدن پیراهنی با شماره رنگین کمانی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند که تعدادی از بازیکنان حرفه ای فوتبال در فرانسه خشم وزارت ورزش این کشور را به دلیل امتناع از شرکت در کمپین سالانه ضد همجنس گرا هراسی در سراسر لیگ برانگیخته اند.

در آخر هفته، همه تیم‌ها در بخش‌های لیگ 1 و لیگ 2 فرانسه به عنوان بخشی از ابتکار عمل ملزم به پوشیدن یونیفرم‌هایی با اعداد رنگین‌کمان در پشت بودند. با این حال، بازیکنان چندین باشگاه، از جمله زکریا ابوخلال از تولوز و مصطفی محمد از نانت، پس از خودداری از پوشیدن پیراهن‌ها، از فهرست حذف شدند.

ابوخلال که مراکشی است در شبکه های اجتماعی نوشت که او “تصمیم گرفتم در مسابقه شرکت نکنم” در آخر هفته و اشاره کرد که او داشته است «بالاترین احترام برای هر فرد، بدون قضاوت در مورد ترجیحات شخصی، جنسیت، مذهب یا پیشینه آنها. این یک اصل است.»

“احترام ارزشی است که من برای آن احترام قائلم. این در مورد دیگران صدق می کند، بلکه در مورد باورهای خودم نیز صدق می کند. فکر نمی‌کنم شخص مناسبی برای شرکت در این کمپین باشم.» او نوشت و خواستار احترام به تصمیمش شد.

در پاسخ، آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، خواستار تحریم بازیکنانی شد که از شرکت در کمپین ضد همجنس‌گرا هراسی امتناع کردند.

من عمیقا متاسفم که 100% بازیکنانی را در فرانسه نداریم که خود را در این پیام عدم تبعیض می بینند. Oudea-Castera روز یکشنبه گفت. او افزود که این است مسئولیت باشگاه ها اتخاذ تدابیری علیه ورزشکاران به دلیل امتناع از شرکت در کمپین ضد تبعیض که شامل همه باشگاه ها می شود.

سخنگوی دولت اولیویه وران نیز تصمیم بازیکنان را به باد انتقاد گرفت و آنها را از پوشیدن پیراهن LGBTQ خودداری کرد. “نابهنگام”

“من قبلاً مقاله ای را می خواندم که در آن شخصی، مربی من معتقدم، گفت که همجنس گرا هراسی یک عقیده است: نه، این یک جرم است.”وی به کانال تلویزیونی فرانس 2 گفت.


کارشناس هاکی خواستار اخراج بازیکن روس از آمریکا پس از مخالفت با دگرباشان است (ویدئو)

سازمان‌های ورزشی در سراسر جهان در سال‌های اخیر ورزشکاران خود را تشویق می‌کنند تا در کمپین‌های مشابه طرفدار LGBTQ شرکت کنند. با این حال برخی از ورزشکاران با استناد به اعتقادات شخصی خود از شرکت در این مسابقات خودداری کرده اند.

در اوایل سال جاری، ایوان پرووروف 26 ساله، مدافع روسی فیلادلفیا فلایرز NHL، پس از انصراف از تمرین قبل از بازی که برای حمایت از او باید پیراهن گرم کننده رنگین کمانی را بپوشد، با واکنش های منفی روبرو شد. جنبش غرور

پرووروف توضیح داد که در حالی که او احترام می گذارد “انتخاب های همه” او انتخاب کرد “به خودم و دینم وفادار بمان.” با این وجود، تصمیم او باعث خشم در محافل NHL شد و تعدادی از کارشناسان خواستار حذف روس از باشگاه و حتی اخراج او از ایالات متحده شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: