فرانسه رکورد جدیدی در موارد روزانه Covid – RT World News ثبت کرد

آژانس ملی بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 59019 مورد جدید کووید-19 گزارش شده است که بالاترین رقم از آوریل است. بستری شدن در بیمارستان نیز در حال افزایش بوده است.

موارد ابتلای جدید روزانه برای اولین بار از 8 آوریل، زمانی که کشور شاهد 84999 مورد جدید بود، از 59000 فراتر رفت – بالاترین میزان از زمان شروع همه گیری. وزارت بهداشت فرانسه نیز از افزایش پذیرش در بیمارستان خبر داد. آنها با 618 افزایش به 12714 رسید که دومین افزایش یک روزه در سال جاری پس از 6 آوریل است که 732 بیمار جدید در بیمارستان ها بستری شدند.

ادامه مطلب


فرانسه چندین مورد مشکوک Omicron را شناسایی می کند

تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) با 160 افزایش به 2351 نفر رسید که به رکورد روزانه 193 نفری که در 6 آوریل گزارش شد نزدیک است. نسبت به ماه آوریل که 30600 بیمار کووید-19 در بیمارستان ها و بیش از 5600 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند.

طبق داده‌های دولتی، حدود 76 درصد از شهروندان فرانسوی کاملاً واکسینه شده‌اند و بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیون نفری حداقل دو دوز واکسن دریافت می‌کنند.

در میان افزایش موارد جدید، دولت فرانسه دستور داد کلوپ‌های شبانه از آخر این هفته به مدت چهار هفته تعطیل شوند. نخست وزیر ژان کاستکس که خود هفته گذشته از قرنطینه خارج شد، روز دوشنبه این خبر را اعلام کرد.

وی همچنین از کارفرمایان خواست تا کارکنان را تشویق کنند تا از خانه کار کنند و گفت که از این پس برای ورود به مکان های غذاخوری در بازارهای کریسمس در فضای باز، مجوزهای بهداشتی الزامی است.

مدارس همچنین باید اقدامات سختگیرانه تری برای فاصله گذاری اجتماعی و تمدید الزامات ماسک انجام دهند.