فرانسه دعوت وزیر بریتانیا را به دلیل نامه جانسون پس گرفت – RT World News

پس از انتشار نامه بوریس جانسون نخست وزیر به امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، در مورد عبور مهاجران، فرانسه دعوت پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا برای نشستی در کاله را پس گرفت.

ژرالد دارونین وزیر کشور فرانسه در پیامی که روز جمعه توسط خبرگزاری AFP مشاهده شد، گفت که او “ناامید” طی نامه ای که جانسون به طور همزمان برای رئیس جمهور فرانسه ارسال کرد منتشر شده روز پنجشنبه در حساب توییتر نخست وزیر انگلیس.

دارونین ادعا می کند که در حالی که فرانسه از محتوای آن ناامید شده بود، انتشار آن در رسانه های اجتماعی فقط اوضاع را بدتر کرد. در نتیجه، دولت فرانسه نشست فوری برای رسیدگی به افزایش گذرگاه‌های مهاجران از کانال کانال را که قرار بود با پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد.

ادامه مطلب


سویه جدید کووید

پریتی پاتل دیگر به نشست بین‌وزارتی در روز یکشنبه دعوت نمی‌شود که با فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان و کمیسیون اروپا برگزار می‌شود. یک مقام ارشد فرانسوی روز جمعه با تایید گزارش های مطبوعات فرانسوی به FT گفت.

جانسون در نامه خود خواستار گشت‌های دریایی مشترک برای جلوگیری از عبور مهاجران از کانال کانال و توافقی برای بازگرداندن مهاجرانی که با موفقیت به بریتانیا می‌رسند به فرانسه شده بود. اگر کسانی که به این کشور می‌رسند به سرعت بازگردانده می‌شوند، انگیزه مردم برای سپردن جان خود به دست قاچاقچیان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.» جانسون نوشته بود.

پاتل قرار بود در پی کشته شدن 27 مهاجر در روز چهارشنبه در کاله با همتای فرانسوی خود دیدار کند. فرانسه متعهد شده است که مسئولیت خود را افزایش دهد، اما، به گفته الیزه، از جانسون خواسته است که از این تراژدی برای واقعی سازی استفاده نکند. “غایت های سیاسی.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!