فرانسه در بحبوحه اعتراضات کووید – RT World منع آمد و شد در قلمرو جزیره وضع می کند

فرانسه در قلمرو خارج از کشور خود یعنی گوادلوپ مقررات منع آمد و شد وضع کرده است و پلیس بیشتری را به این جزیره می فرستد، با اشاره به روزهای «خشونت»، ناآرامی و خرابکاری در پاسخ به محدودیت های شدید همه گیر.

با توجه به ناآرامی‌های اجتماعی و اقدامات خرابکارانه، بخشدار گوادلوپ تصمیم گرفته است که از امروز از ساعت 6 بعدازظهر تا 5 صبح منع رفت و آمد برقرار کند. الکساندر روچات که نماینده مجمع الجزایر به عنوان بخشدار است، گفت در جمعه.

اوایل روز جمعه، وزارت کشور فرانسه اشاره شد 200 افسر پلیس و ژاندارم فرانسوی در روزهای آینده به گوادلوپ فرستاده خواهند شد تا با این حادثه سرکوب شوند. “خشونت” و “بازگرداندن نظم جمهوری”

بیشتر بخوانید: مکرون فاش می کند که آیا قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در فرانسه ضروری است یا خیر

این اقدام پس از نزدیک به یک هفته اعتراضات شدید نسبت به سیاست‌های محلی کووید-19 – که شامل واکسیناسیون اجباری برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و سایر کارکنان «ضروری»، از جمله موارد دیگر است، انجام می‌شود. به گزارش رویترز، تظاهرکنندگان خودروها را به آتش کشیدند و سنگرهای سوزان در خیابان ها برپا کردند، در حالی که پزشکان، آتش نشانان و دیگر متخصصان در اعتراض به کار خود را ترک کردند.

در فیلمی که اوایل این هفته در فضای مجازی پخش شد، مردانی که ظاهراً به آتش نشانان معترض بودند، دیده شدند که پلیس را با شلنگ آب وصل شده به شیر آتش نشانی در همان نزدیکی خیس کرده بودند. ماموران به سرعت اسپل را بستند.

مانند سرزمین اصلی فرانسه، ساکنان نیز باید برای ورود به تعدادی از موسسات عمومی، از جمله رستوران ها و موزه ها، مدارک واکسیناسیون، آزمایش PCR منفی یا نشان دهند که اخیراً از ویروس بهبود یافته اند ارائه دهند.

ثابت شده است که این سیاست ها برای بسیاری از مردم محلی محبوبیت ندارد، اتحادیه های کارگری در هفته گذشته اعتصابات نامحدودی را در اعتراض به راه انداختند و سایر ساکنان در تظاهرات خیابانی به آنها پیوستند.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!