فرانسه تا پایان سال از بیش از 1 لک روزانه موارد کووید می ترسد

فرانسه تا پایان سال از بیش از 1 لک روزانه موارد کووید می ترسد

فرانسه تقریباً 73000 عفونت جدید را روز سه شنبه ثبت کرد.

پاریس، فرانسه:

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز چهارشنبه گفت: تعداد موارد روزانه کووید-19 در فرانسه تا پایان دسامبر به دلیل شیوع سریع‌تر نوع Omicron از 100,000 فراتر خواهد رفت.

او در مصاحبه ای به BFM-TV گفت: «این چیزی است که مدلینگ نشان می دهد.

فرانسه روز سه شنبه تقریباً 73000 عفونت جدید را ثبت کرد که میانگین آن در هفت روز گذشته بیش از 54000 بوده است. اما مقامات نگرانند که ظهور Omicron ماهیت همه گیری را تغییر داده است.

وران گفت که موارد Omicron 20 درصد از عفونت های جدید در فرانسه و تا 35 درصد در منطقه پاریس را تشکیل می دهند.

او گفت که انتظار می رود این نوع بیشتر موارد جدید بین کریسمس و سال نو را تشکیل دهد.

وران با تاکید بر اینکه واکسن‌ها بر روی نوع آن تاثیر داشتند، گفت: “یک قطعیت وجود دارد. Omicron بسیار مسری است، گسترش خواهد یافت و هیچ کشوری در امان نخواهد بود.”

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا، شیوع ویروس اومیکرون را به دقت زیر نظر دارد و مدیریت او با این بیماری همه‌گیر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2022 موضوعی حیاتی خواهد بود.

برخلاف برخی از همسایگان اروپایی مانند هلند، فرانسه محدودیت‌های سختی را قبل از کریسمس برای کاهش سرعت گسترش آن اعمال نکرده است.

اما این کشور یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیستم‌های مجوز بهداشتی در اروپا را دارد که برای ورود به مراکز پذیرایی و فرهنگی، مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل، بهبودی یا آزمایش اخیر لازم است.

دولت اکنون در حال ارائه قوانینی برای تشدید این قانون است تا مجوز سلامت را به مجوز واکسن تبدیل کند، به این معنی که تنها با یک دوره کامل واکسیناسیون معتبر خواهد بود و نه از طریق آزمایش یا بهبودی.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)