فراخوان جهانی برای تقویت کننده در حالی که Omicron محدودیت های جدیدی را برای کووید ایجاد می کند

فراخوان جهانی برای تقویت کننده در حالی که Omicron محدودیت های جدیدی را برای کووید ایجاد می کند

سیاست گذاران در تلاش هستند تا به آسیب اقتصادی که ممکن است از شیوع جدید ناشی شود، رسیدگی کنند.

سنگاپور سفرهای بدون قرنطینه را به حالت تعلیق درآورد و استرالیا نیز روز چهارشنبه فشار واکسیناسیون خود را تمدید کرد زیرا موارد فزاینده نوع ویروس کرونای Omicron درست چند روز قبل از کریسمس مقامات را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید و تسریع در تزریقات تقویتی کرد.

دولت‌ها در سراسر جهان محدودیت‌های تحرک اجتماعی را تشدید کرده‌اند و از شهروندان درخواست‌های فوری کرده‌اند که واکسینه کنند، زیرا Omicron به عنوان سویه غالب ویروس ظاهر می‌شود و برنامه‌های بازگشایی که بسیاری امیدوار بودند آغاز دوران پس از همه‌گیری در سال 2022 باشد، لغو شده است.

دولت سنگاپور روز چهارشنبه اعلام کرد که در آسیا و اقیانوسیه، تمامی فروش بلیت های جدید برای پروازها و اتوبوس ها را تحت برنامه خود برای سفرهای بدون قرنطینه به این ایالت شهر از 23 دسامبر تا 20 ژانویه متوقف خواهد کرد. گسترش Omicron.

وزارت بهداشت سنگاپور در بیانیه‌ای گفت: «اقدامات مرزی ما به ما کمک می‌کند تا برای مطالعه و درک نوع Omicron، و تقویت دفاع‌هایمان، از جمله افزایش ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی، و واکسیناسیون و تقویت افراد بیشتری، زمان بخریم».

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه وعده انجام نیم میلیارد آزمایش سریع رایگان کووید-۱۹ را داد و به یک چهارم بزرگسالان آمریکایی که واکسینه نشده‌اند هشدار داد که انتخاب‌هایشان می‌تواند «تفاوت بین مرگ و زندگی» را بیان کند.

در پاسخ به افزایش موارد، کشورها همچنین به دنبال کوتاه کردن زمان بین واکسن دوم و تقویت کننده هستند. با این حال، با احتیاط از خستگی قرنطینه عمومی، تمایلی به بازگشت به محدودیت‌های سختگیرانه اعمال شده در طول گسترش نوع دلتا در اوایل سال جاری وجود ندارد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه از بودجه جدید واکسیناسیون برای کلینیک ها و داروخانه ها خبر داد. او همچنین از ایالت‌های کشور خواست صدها مرکز واکسیناسیون را بازگشایی کنند تا گسترش تقویت‌کننده‌ها را تسریع کنند، این مراکز زمانی که نرخ دوز دوز در بزرگسالان به 80 درصد رسید تعطیل شدند.

رهبران فدرال و ایالتی این کشور روز چهارشنبه جلسه اضطراری کابینه ملی را برای بحث در مورد افزایش موارد ابتلا برگزار کردند که به شدت امکانات آزمایش را تشدید می کند.

استرالیا روز چهارشنبه بیش از 5000 عفونت روزانه را برای اولین بار در طول همه گیری جهانی گزارش کرد که بیشترین موارد در پرجمعیت ترین ایالت های نیو ساوت ولز و ویکتوریا است.

با وجود افزایش Omicron، موریسون در روز چهارشنبه قرنطینه‌های مکرر بازگردانده نمی‌شود و اصرار داشت که محدود کردن گسترش ویروس به مسئولیت شخصی مربوط می‌شود.

همچنین در کره جنوبی در برابر قرنطینه‌های جدید مقاومت وجود داشت، جایی که مقامات محدودیت‌هایی را برای تجمعات و زمان فعالیت رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها اعلام کردند.

در حالی که نظرسنجی‌ها حمایت گسترده‌ای را از محدودیت‌های جدید کره جنوبی نشان می‌دهند، برخی از سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های کره‌جنوبی تاکنون، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک شکایت کرده‌اند که محدودیت‌ها باعث می‌شود آنها با پرسنل مازاد و موجودی بیش از حد، آماده شده‌اند تا تحت قوانین سست‌تر برای فصل تعطیلات آماده شوند.

انجمن‌های کسب‌وکار کوچک و رستوران‌ها بیانیه‌هایی در اعتراض به این تصمیم و خواهان پرداخت غرامت صادر کردند و یکی از این گروه‌ها قول داد روز چهارشنبه تظاهراتی برگزار کند.

فوریت جدید

هانس کلوگه، رئیس اروپایی سازمان بهداشت جهانی، روز سه‌شنبه نسبت به “طوفانی” که Omicron به بار خواهد آورد، هشدار داد و “سیستم‌های بهداشتی را که قبلاً کشیده‌اند، به لبه پرتگاه سوق خواهد داد.”

آلمان، اسکاتلند، ایرلند، هلند و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که در روزهای اخیر قرنطینه جزئی یا کامل یا سایر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده‌اند.

پرتغال دستور تعطیلی کلوپ های شبانه و بارها را صادر کرد و به مردم گفت که از روز شنبه حداقل دو هفته از خانه کار کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که محدودیت‌های جدید COVID-19 را قبل از کریسمس در انگلیس معرفی نخواهد کرد، اما وضعیت بسیار دشوار است و ممکن است دولت نیاز داشته باشد که پس از آن اقدام کند.

بلومبرگ نیوز گزارش داد که دولت ها تلاش های واکسیناسیون و درمان را با سازمان غذا و داروی ایالات متحده افزایش داده اند تا قرص های درمانی کووید-19 را از شرکت Pfizer Inc و Merck صادر کند.

اسرائیل دوز چهارم واکسن کووید-19 را به افراد بالای 60 سال ارائه خواهد کرد.

سیاست‌گذاران در تلاش هستند تا به آسیب اقتصادی که ممکن است از شیوع‌های جدید ناشی شود، رسیدگی کنند، زیرا بریتانیا 1 میلیارد پوند (1.3 میلیارد دلار) حمایت اضافی از مشاغلی را که بیشترین آسیب را از Omicron متحمل شده است، اعلام کرد.

با توجه به اینکه هنوز اطلاعات زیادی در مورد شدت عفونت های Omicron در دست نیست، کسب و کارها همچنین نگران مجموعه ای از لغو رویدادها هستند که بر رویدادهای بزرگ در سال جدید تأثیر می گذارد.

آمازون، شرکت مادر فیسبوک متا پلتفرم، توییتر و پینترست، به دلیل نگرانی در مورد Omicron، از نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) ماه آینده در لاس وگاس صرف نظر خواهند کرد.

ESPN روز سه شنبه گزارش داد، لیگ ملی هاکی آمریکای شمالی بازیکنان خود را برای شرکت در مسابقات هاکی روی یخ مردان در بازی های المپیک زمستانی پکن به دلیل نگرانی های COVID-19 نمی فرستد.

این نه تنها بر بازیکنان لیگ در تیم‌های هاکی روی یخ ایالات متحده و کانادا تأثیر می‌گذارد، بلکه روی بازیکنان تیم‌های المپیک سوئد، فنلاند و آلمان نیز تأثیر می‌گذارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)