فایزر دوز سوم را برای مبارزه با شیوع کووید-19 می گوید

Omicron Scare: فایزر دوز سوم را کلید مبارزه با شیوع می‌گوید

Pfizer Inc و BioNTech SE گفتند مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهد که ممکن است برای خنثی کردن نوع omicron به دوز سوم واکسن کووید-19 نیاز باشد، نتایجی که باعث تسریع درایوهای تقویت‌کننده در سراسر جهان می‌شود و ممکن است منجر به استفاده از سویه‌های خاص جدید شود. واکسن ها.

محققان شرکت کاهش ۲۵ برابری آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده‌ای را که با این نوع ویروس مبارزه می‌کنند، در مقایسه با سویه اصلی ویروس، در افرادی که فقط دو واکسن دریافت کردند، مشاهده کردند. با این حال، شرکای واکسن در بیانیه ای اعلام کردند، تقویت با یک تزریق اضافی از واکسن، حفاظت را به سطحی مشابه با رژیم اولیه دو دوز بازگرداند.

به گفته این شرکت ها، یافته های آزمایشگاهی نشان می دهد که دو دوز واکسن ممکن است برای محافظت در برابر عفونت با سویه omicron کافی نباشد. همراه با تحریک فشار تقویت کننده، ممکن است احتمال نیاز به شلیک هدفمند omcron در نهایت افزایش یابد. فایزر گفت این تا مارس آماده خواهد شد.

اوگور شاهین، مدیر اجرایی BioNTech در یک کنفرانس تلفنی گفت، بسیار واضح است که واکسن Pfizer-BioNTech “باید یک واکسن سه دوز” برای مقابله با omicron باشد. او گفت که ممکن است منطقی باشد که داروهای تقویت کننده حتی زودتر از آنچه در حال حاضر توصیه می شود، سه ماه پس از دو دوز اول تجویز شود.

در کوتاه مدت، سطوح آنتی‌بادی قوی ناشی از سومین دوز تقویت‌کننده واکسن فعلی فایزر، با نام تجاری Comirnaty، احتمالاً محافظت خوبی برای چند ماه آینده تا اوایل بهار ایجاد می‌کند، و زمان لازم را برای تولید واکسن‌های جدید و کشف بهترین روش‌ها فراهم می‌کند. میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر، در مصاحبه ای گفت که ادامه دهید. در همین حال، گزارش‌های حکایتی همچنان نشان می‌دهند که اکثر عفونت‌های omicron نسبتاً خفیف بوده‌اند.

آنچه که اطلاعات بلومبرگ می گوید:
“سوال حیاتی که به طور یکسان در مورد واریانت دلتا صدق می کند، این است که این سطوح بالای آنتی بادی چقدر طول می کشد و برای محافظت در برابر عفونت و بیماری به چه معناست. با توجه به کاهش 25 برابری در خنثی سازی omicron در افرادی که فقط با دو دوز واکسینه شده اند، به داده‌های دو آزمایشگاه دیگر که کاهش 40 برابری را نشان می‌دهند، انتظار داریم حفاظت در برابر عفونت از بین برود.”

– سام فاضلی، تحلیلگر ارشد صنعت داروسازی BI. برای مطالعه تحقیق اینجا را کلیک کنید.

به گفته آلبرت بورلا، مدیر اجرایی، فایزر اطلاعات بیشتری در مورد توانایی واکسن موجود در دفع نوع omicron قبل از پایان سال خواهد داشت. او در مصاحبه ای در تلویزیون بلومبرگ “تعادل قدرت با دیوید وستین” گفت که نتایج آزمایش منتشر شده در روز چهارشنبه با استفاده از یک ساختار آزمایشگاهی به نام شبه ویروس به دست آمد. او گفت که این شرکت هنوز با ویروس واقعی کار می کند و شواهدی در مورد نحوه عملکرد واکسن در استفاده اجتماعی جمع آوری می کند.

با این حال، نتایج جدید، آینده کمپین های واکسیناسیون کووید را در ابهام بیشتری فرو می برد. تا همین اواخر، محققان امیدوار بودند که دوز سوم تقویت کننده بتواند محافظت طولانی مدت در برابر کووید و انواع آینده ایجاد کند. با فرار سیستم ایمنی قابل توجهی که توسط omicron نشان داده شده است، این امر بسیار کمتر واضح شده است.

Dolsten گفت که افزایش Omicron “احتمال تغییر در آینده به یک نوع واکسن را افزایش می دهد.” ما نمی دانیم که آیا این بهار امسال اتفاق می افتد یا یک سال بعد.

عکس های سالانه

او گفت که تکامل ویروس همچنین نیاز به واکسیناسیون سالانه علیه کووید را بسیار محتمل‌تر می‌کند. اینکه آیا تقویت کننده های هدفمند Omicron در حال حاضر مورد نیاز است یا خیر هنوز مشخص نیست. به گفته دلستن، این بستگی به این دارد که آیا این نوع به گسترش گسترده‌تر ادامه می‌دهد یا نه و چه گونه‌های دیگری در چند ماه آینده ظاهر می‌شوند.

دلستن گفت، با این وجود، “ما اکنون به وضوح دلیل منطقی را برای آماده شدن برای یک دوز چهارم سفارشی شده با نوع آن در صورت نیاز می بینیم.” بورلا گفت، اگر شرکت به توزیع شات فعلی ادامه دهد، به احتمال زیاد هر شش ماه یک بار به افزایش نیاز خواهد بود.

Dolsten گفت که این شرکت ها در حال مذاکره با سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد اینکه آیا داده های آزمایشات انسانی برای تایید نیاز است یا خیر. او گفت که احتمال دیگر، در صورت کاهش ایمنی در بهار، تزریق دوز چهارم از واکسن موجود است.

داده های جهانی

سیرک پوتینگ، مدیر عملیاتی BioNTech در این کنفرانس گفت که شرکا در حال کار برای افزایش ظرفیت تولید فراتر از 4 میلیارد دوز برنامه ریزی شده برای سال آینده هستند.

دلستن گفت: “ما با تمام قوا جلو هستیم و همه گزینه ها را روی میز نگه می داریم.”

مقررات مربوط به تقویت کننده ها در کشورهایی مانند بریتانیا و فرانسه به طور گسترده ای متفاوت است، در حالی که سازمان بهداشت جهانی خواستار واکسیناسیون کامل آسیب پذیرترین افراد در سراسر جهان قبل از تزریق واکسن های اضافی شده است. ایالات متحده تزریق بوستر را برای همه بزرگسالان شش ماه پس از دوز دوم توصیه می کند.

آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک وبینار واشنگتن پست لایو گفت: «اگر تا به حال درخواست روشنی برای افرادی که واکسینه نشده‌اند واکسینه شوند و کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند تقویت شوند، وجود داشت.» چالش جدید با omicron نوع به وضوح این است.”

عدم اطمینان در مورد اثربخشی واکسن در برابر نوع جدید به نوسانات بازار دامن زده و محدودیت های سفر را از زمانی که omicron در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد، افزایش داده است. S&P 500 تا ساعت 1:04 بعد از ظهر در نیویورک تغییر چندانی نداشت. سهام فایزر 0.7 درصد کاهش یافت، در حالی که دریافتی های سپرده گذاری BioNTech آمریکا 3.7 درصد کاهش یافت.

نتایج Pfizer-BioNTech به داده هایی از سراسر جهان اضافه می کند که تلاش می کنند تأثیر omicron بر محافظت از واکسن را ارزیابی کنند. محققان آفریقای جنوبی کاهش 41 برابری در سطح آنتی بادی های مسدود کننده ویروس بر علیه omicron را در مقایسه با سویه ای که در شروع همه گیری در گردش بود، دریافتند. یک تیم آلمانی کاهش 37 برابری در آنتی بادی‌های ضد اومیکرون را در مقایسه با نوع دلتای بسیار قابل انتقال پیدا کردند. Dolsten گفت: این نتایج تقریباً با آنچه Pfizer و BioNTech در مطالعه آنتی بادی خود یافتند مطابقت داشت.

با این حال، مطالعه ای از موسسه کارولینسکا در استکهلم خوش بینانه تر بود و نشان داد که کاهش آنتی بادی ها علیه omicron فقط کمی بدتر از دلتا است. سلول‌های T، یکی دیگر از اجزای سیستم ایمنی که با ویروس مبارزه می‌کنند، باید همچنان به omicron پاسخ دهند. Pfizer و BioNTech گفتند حدود 80 درصد از ویژگی‌های ویروسی به نام اپی توپ که توسط سلول‌های T شناسایی می‌شوند، در این نوع تغییر نمی‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که از نزدیک زیر نظر خواهند داشت تا ببینند که ایمنی در برابر omicron با گذشت زمان حتی پس از مصرف سومین نوبت چقدر سریع کاهش می‌یابد.