فایزر دسترسی به قرص ضد کووید خود را – RT World News – گسترش می دهد

فایزر موافقت کرده است که مجوزی بدون حق امتیاز برای فروش قرص ضد ویروس کرونا خود در نزدیک به 100 کشور در حال توسعه در سراسر جهان اعطا کند.

طبق توافقنامه امضا شده با Medicines Patent Pool (MPP)، یک سازمان بهداشت عمومی تحت حمایت سازمان ملل، Pfizer از فروش قرص ضد ویروسی امیدوارکننده خود در 95 کشور فقیرتر، از جمله ایالات جنوب صحرای آفریقا، حق امتیاز دریافت نخواهد کرد. این اقدام به MPP اجازه می دهد تا مجوزهای فرعی را به آنها اعطا کند “واجد شرایط” تولید کنندگان داروهای ژنریک در هر کشور.

فایزر گفت کشورهای تحت پوشش این قرارداد حدود 53 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. ما معتقدیم که درمان‌های ضد ویروسی خوراکی می‌توانند نقشی حیاتی در کاهش شدت عفونت‌های کووید-۱۹، کاهش فشار بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و نجات جان انسان‌ها ایفا کنند.» آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر گفت.

ما باید تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه مردم – صرف نظر از محل زندگی یا شرایطشان – به این پیشرفت‌ها دسترسی دارند.

داروی PF-07321332 با نام تجاری Paxlovid در طول آزمایش فاز دوم و سوم خود، خطر بستری شدن یا مرگ در بیمارستان را تا 89 درصد در بیماران کووید-19 که ظرف سه روز پس از شروع علائم مصرف کردند، کاهش داد. این دارو همراه با دوز کم ریتوناویر، دارویی که برای درمان HIV/AIDS استفاده می شود، تجویز می شود.

سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی (WHO) مدت‌هاست که از شرکت‌ها خواسته‌اند تا واکسن‌ها و سایر اشکال درمان کووید-19 را برای کشورهای در حال توسعه در دسترس و مقرون‌به‌صرفه قرار دهند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید