فایزر به دنبال تایید ایالات متحده برای تقویت کننده های کووید برای سنین 16 تا 17 سال است

فایزر به دنبال تایید ایالات متحده برای تقویت کننده های کووید برای سنین 16 تا 17 سال است

مقامات بهداشتی ایالات متحده از همه بزرگسالان می خواهند تا زمانی که واجد شرایط هستند، تقویت شوند.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

Pfizer روز سه شنبه اعلام کرد که به دنبال مجوز ایالات متحده برای واکسن های تقویت کننده کووید در میان نوجوانان 16 و 17 ساله است، زیرا نگرانی ها در مورد تأثیر نوع جدید Omicron افزایش می یابد.

سازمان غذا و دارو (FDA) تاکنون تنها مجوز استفاده اضطراری (EUAs) برای تقویت کننده ها را به افراد 18 ساله و بالاتر، شش ماه پس از سری اولیه واکسن فایزر یا مدرنا کووید، یا دو ماه پس از واکسن جانسون و جانسون اعطا کرده است. شلیک کرد.

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر در توییتر نوشت: «امروز، ما درخواستی را به @US_FDA ارسال کردیم تا مجوز استفاده اضطراری از دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 را برای افراد 16 و 17 ساله گسترش دهیم.

امیدواریم بتوانیم محافظت قوی برای هر چه بیشتر افراد، به ویژه با توجه به نوع جدید ارائه کنیم.»

کارشناسان نگران هستند که الگوی جهش‌های شناسایی شده در نوع Omicron به این معنی باشد که محافظت ایجاد شده توسط نسل فعلی واکسن‌ها ممکن است آسیب نسبی داشته باشد.

در حالی که داده‌های آزمایشگاهی باید برای تأیید یا رد این فرضیه در عرض چند هفته در دسترس باشد، مقامات بهداشتی ایالات متحده از همه بزرگسالان می‌خواهند تا زمانی که واجد شرایط هستند، تقویت شوند تا حداقل در برابر کووید شدید محافظت شوند، حتی اگر خود عفونت نداشته باشند. .

اگرچه بیش از 200 مورد Omicron در بیش از 12 کشور یافت شده است، اما تاکنون هیچ موردی در ایالات متحده شناسایی نشده است، جایی که دلتا بیش از 99 درصد از کل عفونت ها را تشکیل می دهد.

همه متخصصان سلامت با تقویت نوجوانان سالم موافق نیستند، آنها در معرض خطر بسیار کمتری برای ابتلا به کووید شدید هستند، اما – در مورد مردان – در صورت واکسینه شدن با پیام رسان فایزر یا مدرنا در معرض خطر بسیار بالاتری برای میوکاردیت مرتبط با واکسن هستند. واکسن های RNA

وینای پراساد، هماتولوژیست-انکولوژیست در دانشگاه سانفرانسیسکو با تخصص در آمار زیستی و اپیدمیولوژی در توییتر نوشت: «اگر FDA این اقدام را انجام دهد، یک قمار کامل خواهد بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)