غیرنظامیان در حملات اسرائیل زخمی شدند – سوریه – اخبار RT World

یک منبع نظامی سوری به رسانه های دولتی گفت که این حمله از جهت لبنان انجام شد

خبرگزاری عربی سوریه گزارش داد که حمله هوایی اسرائیل به منطقه حمص سوریه سه غیرنظامی زخمی شدند. ارتش گفت که برخی از موشک های وارده را رهگیری کرده است، اما چندین مورد اهداف خود را پیدا کردند.

در ساعات اولیه بامداد شنبه، انفجارهایی در حمص رخ داد “تعدادی موشک” سانا به نقل از یک مقام نظامی ناشناس گفت که این حملات از آسمان شمال لبنان انجام شده است.

این حمله منجر به مجروح شدن سه غیرنظامی، احتراق یک مخزن گاز غیرنظامی و سوختن تعدادی تانک و کامیون. این منبع همچنین مدعی شد که پدافند هوایی سوریه موشک های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کردند.


گفت‌وگوهای مهم عربستان سعودی با سوریه

نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) مطابق با سیاست معمول خود مبنی بر خودداری از اظهار نظر در مورد حملات خاص، هیچ عملیاتی را در روز شنبه تایید نکردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، قبلاً پرتاب این هواپیما را تایید کرده بود “صدها” حملات به خاک سوریه در دهه گذشته، با این حال، بسیاری از آنها علیه نیروهای مورد حمایت ایران که به دمشق در مبارزه با گروه های شورشی جهادی کمک می کنند، بوده است. ارتش اسرائیل همچنین ارتش سوریه را به همکاری با سازمان شبه نظامی لبنان و حزب سیاسی حزب الله متهم کرده است که ادعا می کند تهدیدی برای اسرائیل است.

رسانه‌های سوریه چندین حمله اسرائیل را در این ماه گزارش کرده‌اند، از جمله گلوله باران در نزدیکی مرز با بلندی‌های جولان اشغالی در روز دوشنبه، و همچنین حمله هوایی در اوایل آوریل که گفته می‌شود دو تن از نیروهای زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شدند. تایمز اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که سپاه پاسداران متعهد شد که انتقام بگیرد و یک پهپاد که ظاهراً از سوریه پرتاب شده بود، بعداً توسط نیروهای اسرائیلی سرنگون شد.


خصومت های اخیر بین نیروهای سوریه و آمریکا می تواند نقطه عطفی باشد

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که چند روز بعد چندین راکت از جنوب سوریه شلیک شد و برخی از آنها در خاک اسرائیل فرود آمدند. در حالی که آنها هیچ تلفات یا خسارتی نداشتند، این حمله به تلافی حملات توپخانه و پهپاد را برانگیخت.

حمله روز شنبه به حمص تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، از مرز لبنان با اسرائیل بازدید کرد و در آنجا با مقامات محلی از جمله برخی از اعضای حزب الله دیدار کرد. در طول سفر وزیر خارجه گفت “تحولات مثبت” در منطقه منجر به “فروپاشی موجودیت صهیونیستی” اشاره به اسرائیل

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: