غول فناوری می تواند هوش مصنوعی را جایگزین کارگران کند – بلومبرگ – RT World News

مدیر عامل شرکت آی‌بی‌ام به این رسانه گفت: IBM قصد دارد استخدام برای مشاغلی را که می‌توانند در آینده نزدیک خودکار شوند، متوقف کند.

مدیرعامل غول فناوری آمریکایی، آرویند کریشنا، به بلومبرگ گفت: شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM) انتظار دارد در سال‌های آینده نزدیک به 8000 شغل را کاهش دهد و هوش مصنوعی را جایگزین آنها کند.

کریشنا در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که این شرکت قصد دارد استخدام برای بخش‌های پشتیبان مانند منابع انسانی را کند یا به طور کامل به حالت تعلیق درآورد و اشاره کرد که این نقش‌های غیرمشتری در حال حاضر نزدیک به 26000 کارگر است.

“من به راحتی می توانم ببینم که 30٪ از آن با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جایگزین می شود.” کریشنا گفت و پیشنهاد کرد که کاهش مشاغل ناشی از هوش مصنوعی می تواند بر حدود 7800 کارگر تأثیر بگذارد.

یکی از سخنگویان IBM همچنین به خبرگزاری گفت که این شرکت در حال حاضر قصد اخراج افرادی را که این نقش ها را بر عهده دارند، ندارد، اما اشاره کرد که هر شغلی که به دلیل فرسودگی خالی شود، دیگر دوباره پر نخواهد شد.

در یک نظر ایمیل شده به Business Insider، یکی دیگر از سخنگویان غول فناوری نیز توضیح داد که وجود دارد “بدون “مکث” استخدام پتویی در محل” و این IBM است “در استخدام خود با تمرکز بر نقش های درآمدزا، آگاهانه و متفکرانه عمل می کنیم.” سخنگوی اضافه کرد که این شرکت در حال انجام است “بسیار انتخابی هنگام پر کردن مشاغلی که مستقیماً با مشتریان یا فناوری ما ارتباط ندارد.” با اشاره به اینکه IBM هنوز به طور فعال برای هزاران موقعیت استخدام می کند.


گلدمن ساکس: هوش مصنوعی می تواند جایگزین 300 میلیون کارگر شود

در اواخر مارس، گزارشی که توسط تیم تحقیقاتی اقتصاد گلدمن ساکس منتشر شد، هشدار داد که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، می‌تواند خیلی زود باعث “اختلال قابل توجه” در بازار کار

محققان پیشنهاد کردند که 300 میلیون کارگر در سراسر جهان ممکن است با هوش مصنوعی جایگزین شوند و دو سوم مشاغل در ایالات متحده و اروپا در معرض خطر هستند. “درجاتی از اتوماسیون هوش مصنوعی.” آنها همچنین خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی مولد می تواند به عنوان جایگزینی برای یک چهارم مشاغل فعلی استفاده شود.

علیرغم عدم قطعیت قابل توجه در مورد پتانسیل هوش مصنوعی مولد، توانایی آن در تولید محتوای غیرقابل تمایز از خروجی خلق شده توسط انسان و شکستن موانع ارتباطی بین انسان و ماشین نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ با اثرات بالقوه بزرگ اقتصادی است. گلدمن ساکس گفت.

در اوایل سال جاری، گروهی متشکل از 1100 محقق هوش مصنوعی، مشاهیر فناوری و آینده پژوهان دیگر، از جمله ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، نامه ای سرگشاده امضا کردند و خواستار توقف شش ماهه شدند. “آزمایش های غول پیکر هوش مصنوعی.”

امضاکنندگان هشدار دادند که سیستم های هوش مصنوعی با هوش رقابتی انسان می تواند ژست بگیرد “خطرات عمیق برای جامعه و بشریت” اگر آنها موفق شوند از درک و کنترل سازندگان خود فرار کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: