غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ به دلیل پیوستن به مراسم ممنوعه محکوم شد – RT World News

جیمی لای به دلیل شرکت و «تحریک دیگران به شرکت» در گردهمایی غیرمجاز سال گذشته برای بزرگداشت قربانیان تظاهرات تیان‌آنمن مجرم شناخته شد.

قاضی دادگاه منطقه هنگ کنگ روز پنجشنبه حکم داد که غول رسانه ای در جلسه ای که در پارک ویکتوریا در 4 ژوئن 2020 برگزار شد، به عنوان یک شخصیت عمومی ظاهر شد و توجه را به این مراسم جلب کرد. “برای تحریک دیگران نیازی به گفتن کلمات فتنه انگیز نیست،قاضی گفت.

هنگ کنگ هر ساله برای یادبود قربانیان سرکوب معترضان در سال 1989 چین مراسم بیداری برگزار می کند، اما دو گردهمایی گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا ممنوع شد. با این حال، فعالان ضد پکن آن را «حمله دیگریدر مورد دموکراسی و خودمختاری هنگ کنگ و مخالفت با این ممنوعیت، با شرکت هزاران نفر درغیر مجاز” شب زنده داری ها


جیمی لای میلیاردر هنگ کنگی و سرمایه دار روزنامه به دلیل نقش داشتن در اعتراضات ضد پکن به 12 ماه زندان محکوم شد.

در سال‌های 2019 تا 2020، هنگ‌کنگ شاهد تظاهرات‌های عظیم علیه قوانین جدیدی بود که توسط پکن ترویج شد. معترضان با حمایت فعال غرب مدعی شدند که خودمختاری منطقه در خطر است. پکن گفت که برای دفاع از هنگ کنگ در برابر مداخله خارجی اقدام می کند.

لای، بنیانگذار روزنامه معروف مخالف اپل دیلی، که اخیرا به نقل ازشرایط فعلی حاکم بر هنگ کنگوی به همراه دو فعال سرشناس ضد پکن – وکیل مدافع چاو هانگ تونگ و گوئینت هو، سیاستمدار سابق مخالف، مجرم شناخته شد. هر سه نفر اعتراف به بی گناهی کرده بودند و گفتند که به عنوان یک شهروند خصوصی در این مراسم شرکت می کردند و دیگران را تحریک نمی کردند – چیزی که قاضی به آن پی برد.چرند” بحث و جدل.

صدور حکم برای 13 دسامبر برنامه ریزی شده است، هر یک از این سه نفر با حداکثر پنج سال زندان روبرو هستند. از 26 متهم این پرونده، 21 نفر پیشتر به جرم خود اعتراف کرده بودند و دو نفر از هنگ کنگ گریخته بودند. لای، چاو و هو آخرین کسانی بودند که محکوم شدند.