غرب کانادا که در اثر سیل ویران شده است برای بارندگی بیشتر، وضعیت “فرار”

غرب کانادا سیل زده برای بارندگی بیشتر آماده می شود، وضعیت

بارندگی شدید در کانادا: هفته آینده بار دیگر در غرب کانادا بارندگی های شدید پیش بینی می شود.

اتاوا:

غربی ترین استان کانادا بریتیش کلمبیا در حال آماده شدن برای بارندگی دیگری است که به گفته مقامات روز یکشنبه می تواند بدتر یا بدتر از سیلابی باشد که دو هفته پیش باعث سیل بزرگ و رانش گل مرگبار شد.

مایک فارنورث، وزیر ایمنی عمومی بریتیش کلمبیا در یک نشست توجیهی گفت: «ما در میانه یکی از شدیدترین مجموعه طوفان‌هایی هستیم که در امتداد سواحل قبل از میلاد دیده‌ایم».

او گفت که طوفان بعدی که در اواخر دوشنبه تا چهارشنبه پیش بینی می شود منطقه اقیانوس آرام را درنوردد، “می تواند شدیدترین طوفان از زمان وقوع طوفان اولیه دو هفته پیش باشد.”

وزیر گفت که وضعیت “بی ثبات” است و به ساکنان هشدار داد که برای دستورات تخلیه بیشتر، افزایش احتمالی سیل و بسته شدن بزرگراه ها آماده شوند.

بریتیش کلمبیا در اواسط نوامبر شاهد بارندگی بی سابقه ای بود که باعث سیل گسترده و رانش گل شد. هوای شدید به جاده ها و پل ها آسیب رساند و ویران کرد، هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه های خود کرد و حداقل چهار کشته و یک مفقود بر جای گذاشت.

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه پس از اعزام ارتش برای کمک به کیسه های شن از مناطق آسیب دیده بازدید کرد.

وی هشدار داد: «رویدادهای جوی شدید در حال افزایش است.

این آخر هفته تاکنون 130 میلی‌متر (پنج اینچ) باران در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا باریده است، به‌علاوه 30 میلی‌متر ذوب برف به رواناب در رودخانه‌های از قبل متورم شده افزوده است.

مقامات گفتند که سیل محلی در جوامع نزدیک ونکوور گزارش شده است، در حالی که رانش های جزئی زمین بار دیگر چندین بزرگراه را به داخل شهر هجوم آورد و صخره ها، درختان و سایر آوارها را پشت سر گذاشت.

تد وایت از مرکز پیش بینی رودخانه گفت: «یک رودخانه جوی بالقوه قوی در اقیانوس آرام در حال توسعه است… (که دارای پتانسیل یک طوفان شدید» در هنگام سقوط است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)