غرب در تامین اوکراین – NYT – اخبار جهانی RT

نشت‌های پنتاگون نشان می‌دهد کی‌یف برای حمله بهاری به تانک‌ها و گلوله‌های بیشتری نیاز دارد.

نیویورک تایمز روز جمعه با استناد به اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده و متحدانش تانک ها، مهمات توپخانه و سایر تجهیزات مورد نیاز اوکراین برای حمله بهاری علیه روسیه را تحویل نداده اند.

برنامه ریزان نظامی ایالات متحده تخمین زدند که کی یف برای حمله آینده به 253 تانک نیاز دارد، اما تا اواخر فوریه تنها 200 تانک جمع آوری شده بود. این منبع گفت که از این تعداد، 140 تانک طرح های شوروی بود در حالی که تنها 60 تانک ساخت غرب تا آوریل تحویل داده می شود.

این روزنامه مدعی شد که غرب در تلاش است تا به تعهد خود مبنی بر تامین تانک، سیستم های دفاع هوایی، جت های جنگنده و سایر تسلیحات اوکراین عمل کند. سه تیپ اوکراینی که برای حمله آماده می شدند کوتاه بودند “حداقل هر کدام ده تانک” از 28 فوریه

گزارش ها حاکی از آن است که واشنگتن تحویل 31 تانک اصلی جنگی M1 Abrams را به اوکراین تسریع کرده است، اما ظاهراً این تانک ها تا اواخر امسال آماده نخواهند شد. ده ها تانک انگلیسی چلنجر 2 در حال حاضر وارد شده اند، در حالی که بیشتر تانک های لئوپارد ساخت آلمان هنوز در حال بازسازی هستند.


رویترز با

عرضه کی یف از گلوله های توپخانه 155 میلی متری تا اول مارس به 9800 گلوله کاهش یافت، اما ایالات متحده 30000 گلوله دیگر را طی 12 روز آینده تحویل داد. در این مرحله، تایمز اشاره کرد، اشتهای اوکراین برای مهمات توپخانه است “در اصل بی حد و حصر” در حالی که صنعت اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواهد بود “سالها طول می کشد تا به تقاضا برسیم.”

به گفته این رسانه، ایالات متحده تنها “ارایه شده” برای تامین بمب‌های با قطر کوچک زمینی (GLSDB) که بردی در حدود 140 کیلومتر دارند، با توجه به اینکه آنها ابتدا باید ساخته شوند و تولید حتی یک دسته کوچک ممکن است ماهها طول بکشد. در همین حال، گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از GLSDB و رهگیری توسط پدافند هوایی روسیه وجود دارد.

پنتاگون هرگز صحت اسلایدهای توجیهی محرمانه ای را که در اوایل ماه جاری در رسانه های اجتماعی منتشر شد، به طور رسمی تایید نکرد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، در نشستی در 10 آوریل در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این اسناد “برای مصرف عمومی در نظر گرفته نشده است” و داشت “بدون کار” بودن “در صفحه اول روزنامه ها یا تلویزیون.”

طی چند روز بعد، تایمز و واشنگتن پست با حمایت مالی غرب همکاری کردند “تحقیقات منبع باز” لباس Bellingcat را برای ردیابی منبع اسناد. جک تکسیرا، یک نیروی هوایی گارد ملی ماساچوست، توسط تایمز شناسایی و متعاقباً توسط ماموران فدرال دستگیر شد. پس از دستگیری او، تایمز، پست، و نشریات دیگر شروع به گزارش در مورد محتوای ادعایی این اسناد کردند.