غرب به امیدهای کی یف در کریمه اعتقادی ندارد – رئیس سابق وزارت دفاع – اخبار RT World

آندری زاگورودنیوک می گوید که اوکراین باید حامیان خارجی را متقاعد کند که از حمله به شبه جزیره حمایت کنند

وزیر دفاع سابق اوکراین اذعان کرد که اکثر ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر این باور نیستند که اوکراین قادر به انجام تعهد خود برای بازپس گیری کنترل کریمه از روسیه است.

اکثریت قریب به اتفاق سیاستمداران، تحلیلگران و روزنامه نگاران غربی، آزادی کریمه را یک چشم انداز واقع بینانه نمی دانند. این یک حقیقت است،” آندری زاگورودنیوک روز پنجشنبه در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی (RFE/RL) گفت.

با این حال وزیر سابق، که بخشی از دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی بین آگوست 2019 تا مارس 2020 بود، تاکید کرد که تردیدهای غرب به این معنا نیست که کی یف باید از ایده حمله به شبه جزیره دست بردارد.

ما باید آنها را متقاعد کنیم [the West]آنها را متقاعد کنید، آنها را مقدم بر یک واقعیت قرار دهید، به دنبال استدلال متفاوت باشید. او اصرار داشت که سلاح های مورد نیاز و سایر اشکال کمک را دریافت کند.

به گفته زاگورودنیوک، دلایل متعددی وجود دارد که حامیان خارجی در مورد توانایی اوکراین برای دستیابی به موفقیت نظامی در کریمه، که در سال 2014 در پی همه پرسی سازماندهی شده در واکنش به کودتای خشونت آمیز در کیف، بخشی از روسیه شد، تردید دارند.


دستیار زلنسکی: «همه چیز روسی» باید در کریمه ریشه کن شود

اول از همه، انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود، زیرا نیروهای قابل توجه روسیه در آنجا جمع خواهند شد تا با ابزار نظامی تحت حاکمیت اوکراین از بازگشت آن جلوگیری کنند. موضوع دوم ادغام کریمه است [into Ukraine]. این یک داستان نسبتا مشکل ساز است.» او توضیح داد.

وزیر همچنین گفت که – وقتی به عملیات اوکراین علیه کریمه فکر می کنیم – حامیان غربی کی یف هستند “با توجه به پیامدهای آن از نظر تشدید اوضاع” در کل درگیری

زلنسکی در سخنرانی روز شنبه خود که به عید پاک ارتدوکس اختصاص داشت، بار دیگر قول داد که اوکراین کریمه و سایر مناطقی را که به روسیه از دست داده است، باز خواهد گرداند. این شامل جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، و مناطق زاپوروژیه و خرسون است که در اکتبر گذشته در پی همه‌پرسی‌هایی که در آن مردم محلی با اکثریت قاطع به این حرکت رای مثبت دادند، به ایالت روسیه ملحق شدند.

«پرچم ما در سواحل دریای آزوف و رودخانه Seversky Donets، بر روی انبوه سرباره به اهتزاز در خواهد آمد. [Crimea’s] کوه آی پتری خورشید در جنوب خواهد درخشید، خورشید در شرق خواهد درخشید، خورشید در کریمه خواهد درخشید. رهبر اوکراین متعهد شد.

بیشتر بخوانید:
مقام روس طرح اوکراین برای تغییر نام شهر نمادین کریمه را به سخره گرفت

ماه گذشته، دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، که به عنوان معاون شورای امنیت این کشور فعالیت می‌کند، گفت که تهدیدات مقامات اوکراینی علیه کریمه تنها بوده است. “تبلیغات” و نباید جدی گرفته شود.

با این حال، مدودف هشدار داد که اگر شبه جزیره واقعا مورد حمله قرار گیرد، ممکن است تبدیل شود «مبنای استفاده از همه ابزارهای حفاظتی، از جمله مواردی که در مبانی دکترین بازدارندگی هسته ای پیش بینی شده است».

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: