عکاس تصویر خورشید را به اشتراک می گذارد، آن را برای دانلود با قیمت 50 دلار در دسترس قرار می دهد

عکاس تصویر خورشید را به اشتراک می گذارد، آن را برای دانلود با قیمت 50 دلار در دسترس قرار می دهد

یک عکاس تصویر خیره کننده ای از خورشید را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است که ادعا می کند با تلسکوپ اصلاح شده آن را ثبت کرده است. در این عکس، می‌توانیم جزئیات شگفت‌انگیز گرمایی را که بزرگترین ستاره منظومه شمسی را احاطه کرده است، ببینیم. اندرو مک کارتی، که خود را “فقط یک مرد معمولی با تلسکوپ” توصیف می کند، گفت که باید حدود 150000 تصویر از خورشید را با استفاده از تلسکوپ اصلاح شده می گرفت. او سپس آن عکس ها را با هم ترکیب کرد تا به این «جزئیات باورنکردنی» دست یابد.

تصویر ترکیبی یک توپ آشفته پلاسما (چهارمین حالت ماده پس از جامد، مایع و گاز) را نشان می دهد که از سطح خورشید بیرون می آید و انفجارهای انرژی ناشی از نواحی با فعالیت مغناطیسی شدید، هل دادن و کشیدن و ایجاد الگوهای جذاب بر روی خورشید است. سطح خورشیدی

مک کارتی که از دسته cosmic_background در اینستاگرام استفاده می کند، گفت: “نگاهی دقیق به ستاره ما. برای نزدیک تر شدن، انگشت خود را بکشید.” وی گفت: تصویر 300 مگاپیکسلی است.

مک کارتی به هر کسی که مایل به دانلود تصویر است اجازه داده است آن را از اینجا دریافت کند. این تصویر با عنوان “Fire and Fusion” با قیمت 50 دلار (تقریباً 3766 روپیه) در دسترس است. این عکاس گفت که جزئیات روی سطح خورشید دقیقاً نشان می دهد که خورشید در ساعت 2 بعد از ظهر روز 29 نوامبر “از نقطه نظر حیاط خلوت من” چگونه به نظر می رسید.

ما اغلب خورشید را تنها به عنوان یک توپ عظیم از آتش می بینیم. اما معمای آن بیش از هر جرم آسمانی دیگری است. برای در نظر گرفتن، این منبع حیات بر روی زمین است و بدون آن، تاریکی وجود خواهد داشت. احتمالاً به همین دلیل است که خورشید علاقه زیادی به خود جلب می کند و کنجکاوی ایجاد می کند. اخترشناسان سعی می‌کنند هر چیزی را که در داخل یا اطراف آن می‌رود زیر نظر داشته باشند، زیرا حتی یک رویداد کوچک می‌تواند عواقب شگفت‌انگیزی را برای ما در زمین ایجاد کند. و اکنون حتی عکاسان آماتور و آموزش دیده نیز به نیروها پیوسته اند.