عمران خان: «نفت خام ارزان روسیه را مانند هند می‌خواستم».

عمران خان: «نفت خام ارزان روسیه را مانند هند می‌خواستم».

گفت‌وگوهای پاکستان و روسیه از سال گذشته برای تجارت نفت ادامه دارد.

اسلام آباد:

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان بار دیگر سیاست خارجی هند را ستود و گفت که اسلام آباد “می خواست نفت خام ارزان روسیه را درست مانند هند به دست آورد” اما با فروپاشی دولتش نتوانست این کار را انجام دهد. در یک حرکت عدم اعتماد

وی در پیامی ویدئویی خطاب به ملت گفت: ما می‌خواستیم مانند هند نفت خام روسیه ارزان قیمت داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاد زیرا متاسفانه دولت من به دلیل عدم اعتماد سقوط کرد.

قابل ذکر است، او اولین نخست وزیر پاکستان بود که در 23 سال گذشته از مسکو بازدید کرد، خان نتوانست هیچ معامله ای را که بتواند به این کشور در تنگنای پول کمک کند، میانجیگری کند.

پاکستان تحت بدترین بحران اقتصادی تاریخ به سر می برد و خان ​​از این واقعیت که کشورش می تواند نفت خام روسیه را نیز با نرخی تخفیف خریداری کند که هند علیرغم ادامه جنگ اوکراین از آن برخوردار است، ابراز تاسف کرد.

همچنین لازم به یادآوری است که او در روز آغاز درگیری سال گذشته در روسیه بود. او در این کلیپ به دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد.

جالب اینجاست که این اولین باری نبود که خان دستاوردهای هند را در زمینه رشد اقتصاد و خرید نفت روسیه علیرغم فشارهای غرب تایید کرد.

“هیچ رهبر دیگری جز نواز در دنیا دارایی های میلیاردی ندارد. در مورد کشوری بگویید که نخست وزیر یا رهبرش میلیاردها ملک در خارج از کشور دارد. حتی در کشور همسایه ما، نخست وزیر مودی چند ملک در خارج از هند دارد؟” او در یک گردهمایی عمومی در سپتامبر 2022 گفته بود.

پیشتر در ماه مه 2022، خان از تصمیم نخست وزیر نارندرا مودی برای خرید نفت ارزان از روسیه علیرغم فشارهای ایالات متحده استقبال کرد.

عمران در توییتی نوشت: هند علیرغم اینکه بخشی از چهارگانه است، در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کرد و از روسیه نفت ارزان خرید تا به مردمش کمک کند و دولت ما در تلاش بود تا از طریق یک سیاست خارجی مستقل به این مهم دست یابد.

هند سومین کشور مصرف کننده و واردکننده نفت در جهان است. این کشور 85 درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می کند. از زمان جنگ روسیه و اوکراین، غرب و اروپا تحریم های شدیدی را بر انرژی این کشور اعمال کردند. این منجر به ارائه تخفیف های بیشتر روسیه به قدیمی ترین متحد خود، هند شد.

تحریم‌ها روسیه با یک غول نفتی هند قراردادی امضا کرد که قصد دارد عرضه نفت خام را افزایش دهد. به گزارش خبرگزاری روسی، تاس، شرکت بزرگ نفتی روس نفت مسکو قراردادی را با شرکت نفت هند برای افزایش عرضه نفت به هند امضا کرد.

در همین حال، مسادیک مالک، وزیر دولت پاکستان در امور نفت در آوریل 2023 ادعا کرد که اولین محموله نفت ارزان از روسیه ماه آینده به پاکستان خواهد رسید.

وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک کانال خبری خصوصی با بیان اینکه اسلام آباد قرارداد با مسکو را نهایی کرده است، گفت: اولین محموله ماه آینده از طریق یک محموله خواهد رسید.

این قرارداد که ماه‌ها در حال انجام است، می‌تواند برخی از مشکلات مالی پاکستان را کاهش دهد زیرا این کشور، واردکننده خالص انرژی، به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه واردات نفت خود بود.

به گزارش ژئو نیوز، مالک گفت که دولت قبلاً در این زمینه پیشرفت کرده است و امیدوار است که صورتحساب جداگانه ای برای طبقه محروم و نخبگان صادر کند.

ماه گذشته، منابع به The News گفتند که بخش نفت در تلاش است تا نفت خام روسیه را با قیمتی در حدود 50 دلار در هر بشکه، حداقل 10 دلار در هر بشکه کمتر از سقف قیمتی اعمال شده توسط کشورهای G7 برای کالاهای گرانبها که از روسیه گرفته شده است، تهیه کند. به جنگش با اوکراین

به گزارش ژئو نیوز، مقاماتی که در گفتگوهای مجازی با روسیه مشارکت داشتند، به اشتراک گذاشتند که مسکو بیشتر علاقمند است تا قبل از امضای قرارداد با پاکستان، تمام پیش نیازها مانند نحوه پرداخت، هزینه حمل و نقل با حق بیمه و هزینه بیمه را تکمیل کند.

گفت‌وگوها میان پاکستان و روسیه از سال گذشته برای تجارت نفت که موضوعی بحث‌انگیز در سیاست پاکستان باقی مانده بود، ادامه دارد.

عمران خان، نخست وزیر سابق، بارها مدعی شده بود که دولت او به دلیل دنبال کردن یک “سیاست خارجی مستقل” برکنار شده است، که به این کشور اجازه می دهد تا مانند هند نفت را با قیمت پایین از روسیه خریداری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)