عمران خان نخست وزیر پاکستان مدال شجاعت را برای مردی که تلاش کرد ملیت سریلانکا را نجات دهد اعلام کرد.

پاک جایزه مردی را که سعی کرد سریلانکا را از لینچ نجات دهد اعلام کرد

عمران خان با رئیس جمهور سریلانکا صحبت کرد تا “خشم و شرم” ملت را به قتل وحشیانه منتقل کند.

اسلام آباد:

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که به مردی که با به خطر انداختن جان خود در سیالکوت تلاش کرد مدیر کارخانه سریلانکا را از دست اوباش نجات دهد، مدال شجاعت اعطا خواهد شد.

فیلم دوربین مداربسته مردی به نام مدیر تولید مالک عدنان را نشان می دهد که به تنهایی با گروهی از مردان خشمگین روبرو می شود و تلاش های ناامیدانه ای برای جلوگیری از شعله ور شدن آن انجام می دهد و سپس سعی می کند پریانتا کومارا دیوادانا ملی سریلانکا را در مقابل اوباش محافظت کند. کارخانه سیالکوت

اوباش بعداً بر عدنان غلبه کردند و سریلانکا را به جاده کشاندند و با لگد، سنگ و میله آهنی او را شکنجه کردند و او را درجا کشتند. پس از آن اوباش جسد را به اتهام توهین به مقدسات به آتش کشیدند.

نخست وزیر خان در توییتی نوشت: «از طرف ملت می خواهم به شجاعت اخلاقی و شجاعت مالک عدنان که نهایت تلاش خود را برای پناه دادن و نجات پریانتا دیوادانا از اوباش بیدار در سیالکوت از جمله به خطر انداختن جان خود با تلاش فیزیکی برای محافظت از قربانی، درود می فرستم.

وی در ادامه افزود: ما به او جایزه تمگه شجاعت خواهیم داد.

روز شنبه، نخست‌وزیر خان با گوتابایا راجاپاکسا، رئیس‌جمهور سریلانکا صحبت کرد تا “خشم و شرم” ملت را در قتل وحشیانه بیان کند.

نخست وزیر سریلانکا در پیامی توئیتری نوشت: «امروز با گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا در امارات متحده عربی صحبت کردم تا خشم و شرم کشورمان را به مردم سریلانکا در قتل هوشیارانه پریانتا دیاوادانا در سیالکوت منتقل کنم.