عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان مدعی شد که رئیس اینستاگرام حزب ما ربوده شده است

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان مدعی شد که رئیس اینستاگرام حزب ما ربوده شده است

عمران خان تشکیلات نظامی را به “ربودن” فعالان شبکه های اجتماعی حزب خود متهم کرده است.

لاهور:

مقامات پاکستان ادعا می کنند که رئیس اینستاگرام تحریک انصاف پاکستان را روز پنجشنبه به عنوان بخشی از سرکوب مداوم دولت فدرال علیه فعالان رسانه های اجتماعی از حزب عمران خان، نخست وزیر مخلوع، ربودند.

آژانس تحقیقات فدرال (FIA) با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی و پلیس، عملیات سراسری را علیه فعالان رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه حزب تحریک انصاف پاکستان در پی یک کمپین افشاگری آنلاین علیه ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، آغاز کرده‌اند.

عطار رحمان، رئیس اینستاگرام PTI در ساعات اولیه روز پنجشنبه از لاهور تحویل داده شد.

خان روز پنجشنبه در توییتر مدعی شد که عطار رحمان، رهبر حزب در اینستاگرام، صبح پنجشنبه از لاهور “انتخاب” شده است.

“یک آدم ربایی دیگر اواخر شب گذشته — این بار عطار رحمان رهبر اینستاگرام حزب تحریک انصاف از شهر فیصل لاهور. شدیداً این آدم ربایی های مستمر تیم رسانه های اجتماعی ما را محکوم کنید. عطا 15 سال است که با ما بوده است. قدرتمندان همه قوانین را بدون مجازات می شکنند. «خان در توییتی خواستار آزادی او شد.

هفته گذشته، سازمان های اطلاعاتی یکی دیگر از فعالان اصلی رسانه های اجتماعی، حزب تحریک انصاف – وقاص امجد، رئیس «هومارا پاک» را انتخاب کردند که گفته می شود در بازداشتگاه قضایی شکنجه شده بود.

ماه گذشته، ازهر مشوانی، شخص کانونی خان در شبکه های اجتماعی نیز توسط مقامات دستگیر شد.

خان، تشکیلات نظامی را به “ربودن” فعالان شبکه های اجتماعی حزب خود متهم کرده است.

او از شکنجه امجد ابراز تأسف کرد و گفت: “امروز در پاکستان قانون کامل جنگل وجود دارد.” خان ابراز تاسف کرد: «فرمان‌ها از یک «مقامات (مقامات) بالاتر» می‌آیند که به نظر می‌رسد بیش از همه قوانین و آدم‌ربایی‌ها ابتدا انجام می‌شود، سپس FIRهای ساختگی ثبت می‌شوند.»

خان گفت که پاکستان به «جمهوری موز» تبدیل شده است، که در آن حکومت قانون وجود ندارد و فقط قانون جنگل وجود دارد.» خان، 70 ساله، از دولت ائتلافی تحت رهبری PMLN و مسئولان آن در ارتش به دلیل ثبت بیش از 140 FIR انتقاد کرد. در برابر او.

“با اعطای وثیقه در یک FIR، یک FIR دیگر ظاهر می شود. من بیش از 145 FIR علیه خود دارم. این یک سیرک از FIR است. سرایدار بانی گالا من، آشپز پارک زمان من، مشوانی شبکه های اجتماعی ما، وقاص و مسئول امنیت من Ghumman — همه ربوده و شکنجه شدند تا نرم افزار خود را به روز کنند.”

حزب تحریک انصاف با ارسال نامه ای به مجامع بین المللی توجه آنها را به نقض حقوق بشر، آدم ربایی، شکنجه کارگران سیاسی و خفه کردن صداهای مخالف توسط رژیم فاشیستی شهباز شریف با کمک نهادهای نظامی جلب کرده است.

به گفته خان، بیش از 3000 کارگر PTI بدون هیچ اتهامی در زندان های مختلف کشور به سر می برند.

خان، بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شد، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد و اولین نخست وزیر پاکستان شد که توسط مجلس ملی رای داده شد.

از زمان برکناری خود، او خواستار برگزاری انتخابات فوری در کشور برای حذف آنچه که «دولت وارداتی» به رهبری نخست‌وزیر شریف می‌خواند، بوده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)