عمران خان باخت در انتخابات را در سنگر قبول کرد، نشانه ای از فرجام

عمران خان باخت در انتخابات را در سنگر قبول کرد، نشانه ای از فرجام

نظرسنجی های فعلی در خیبر پختونخوا تنها مرحله اول انتخابات محلی در این ایالت است.

حزب حاکم عمران خان، نخست وزیر پاکستان، شکست خود را در انتخابات محلی در استانی که هشت سال بر آن حکومت می کند، پذیرفته است، که نشانه ای از کاهش محبوبیت آن در حالی است که رای دهندگان با افزایش قیمت کالاها و از دست دادن مشاغل دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته سهیل احمد، سخنگوی کمیسیون انتخابات محلی، احزاب مخالف 21 کرسی به دست آورده اند، در حالی که حزب تحریک انصاف پاکستان شش کرسی را در انتخابات برای انتخاب شهرداران و دیگر مقامات محلی در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی به دست آورده است. . شمارش 34 کرسی دیگر در حال انجام است، اما نتایج موقت روند مشابهی را نشان می دهد.

حزب خان در دو انتخابات استانی گذشته و همچنین آخرین انتخابات اعضای محلی در منطقه پیروز شده است. نتایج نهایی در 24 دسامبر یا بعد از آن اعلام خواهد شد.

ممونا تنویر، رئیس شرکت ها و افراد دارای ارزش خالص در شرکت سهامی داوود با مسئولیت محدود، گفت: «شکست در انتخابات نهادهای محلی در پایگاه PTI بازتاب کاهش حمایت PTI است.» این عمدتا به دلیل شرایط اقتصادی است — رشد کم تورم بالا و بیکاری بالا.»

در حالی که انتخابات ملی فقط در سال 2023 برگزار می شود، شکست در یک پایگاه حزبی در حالی رخ می دهد که دولت خان با بالاترین تورم و بدترین عملکرد ارز در آسیا دست و پنجه نرم می کند. این کشور همچنین در نظر دارد مالیات‌ها، از جمله افزایش تدریجی ماهیانه عوارض بر قیمت بنزین را به عنوان پیش‌شرطی برای ازسرگیری برنامه نجات ۶ میلیارد دلاری خود با صندوق بین‌المللی پول افزایش دهد.

تنویر افزود: «اجرای شرایط صندوق بین‌المللی پول، شرایط عمومی را بدتر می‌کند». ما روزهای سختی را در پیش داریم.»

خان پذیرفت که حزب او “اشتباهاتی” مرتکب شده است، اما انتخاب نامزدهای ضعیف خود را عامل این نتیجه دانست. با این حال، یکی از وزیران محلی حزب خود پذیرفت که افزایش قیمت ها پشت نمایش ضعیف انتخاباتی بوده است.

شوکت علی یوسف زی گفت: «ما حتی نامزدهای خوبی را در برخی جاها معرفی کردیم، اما آنها نیز نتوانستند پیروز شوند. هنوز دو سال تا انتخابات عمومی 2023 باقی مانده است که ما خود را برای آن آماده خواهیم کرد.»

بر اساس نظرسنجی از مدیران صندوق و سایر سرمایه گذاران توسط کارگزاری Insight Securities Ltd در کراچی، حزب نخست وزیر در حال حاضر از بزرگترین گروه اپوزیسیون کشور به رهبری نواز شریف نخست وزیر سابق عقب مانده است.

حدود 46 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند که مسلم لیگ نواز پاکستان دولت بعدی را تشکیل دهد. تنها 31 درصد انتظار دارند که خان برای دور دوم ریاست جمهوری خود دست یابد. حدود 19 درصد گفتند که هیچ برنده مشخصی ظاهر نخواهد شد و یک دولت ائتلافی به دنبال خواهد داشت.

نظرسنجی های فعلی در خیبر پختونخوا تنها مرحله اول انتخابات محلی در این ایالت است. هنوز تاریخ مشخصی برای اینکه نیمی دیگر از ایالت چه زمانی به صندوق رای می روند، اعلام نشده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)