عمران خان امروز کمپین انتخاباتی خود را راه اندازی می کند، حزب می گوید “ما آماده ایم”

عمران خان امروز کمپین انتخاباتی خود را آغاز می کند، حزب می گوید

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان روز یکشنبه اعلام کرد که به طور رسمی کارزار انتخاباتی خود را از روز دوشنبه در پنجاب آغاز خواهد کرد، اگرچه هیچ روشنی در مورد تاریخ انتخابات در این استان حساس سیاسی وجود ندارد.

اسد عمر، دبیرکل حزب تحریک انصاف در توییتی نوشت: “تحریک انصاف فردا رسماً کارزار انتخاباتی خود را آغاز می کند. آنها (جنبش دموکراتیک پاکستان) ممکن است آماده نباشند اما ما آماده ایم.”

جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) ائتلافی از احزاب سیاسی به رهبری حزب مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) است که در حال حاضر بر کشور حاکم است.

جالب است که اعلام حزب تحریک انصاف برای راه اندازی کمپین انتخاباتی علیرغم نامشخص بودن انتخابات در پنجاب، پرجمعیت ترین استان که نزدیک به 150 قانونگذار را نیز به مجلس ملی می فرستد، صورت می گیرد.

کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) منتظر دریافت بودجه از سوی دولت فدرال برای برگزاری انتخابات است. وزارت دفاع به ECP اطلاع داده است که ارتش پاکستان برای تامین امنیت در دسترس نخواهد بود.

پارلمان و قوه قضائیه نیز در مورد برگزاری انتخابات در استان های پنجاب و خیبر پختونخوا به دلیل امتناع دولت از دادن مجوز به بودجه برای پرداخت هزینه ها در بحبوحه بحران اقتصادی که کشور با آن مواجه است، قفل کرده اند.

دیوان عالی به دولت فدرال دستور داده است تا 21 میلیارد روپیه بودجه برای ECP تا 10 آوریل آزاد کند و امنیت انتخابات را تامین کند.

با این حال، دولت از آزادسازی بودجه برای انتخابات خودداری کرده است زیرا پارلمان این پیشنهاد را رد کرده است.

وزارت دفاع همچنین دادخواستی را به دیوان عالی ارائه کرده بود و از آن خواسته بود تا دستور برگزاری رای گیری در 14 مه را پس بگیرد. که کمیته سه نفره دستور برگزاری رای گیری در 14 می را پس نخواهد گرفت.

نخست وزیر سابق خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پنجاب و خیبر پختونخوا، استان هایی که حزب تحریک انصاف وی تا همین اواخر در آن حکومت می کرد، فشار آورده است.

حزب تحریک انصاف مجالس پنجاب و خیبر پختونخوا را به ترتیب در 14 و 18 ژانویه منحل کرد تا ائتلاف حاکم PDM در اسلام آباد را مجبور به برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در کشور کند.

گزارش رسانه ها گفت که حزب تحریک انصاف، اخیراً پس از اینکه خان، رئیس حزب تحریک انصاف، با همه نامزدهای حزب مصاحبه کرد تا از شایستگی در اعطای بلیت های حزبی حمایت کند، اخیراً فهرستی از 297 نامزد نهایی کرد.

اما گزارش ها می گویند که تخصیص بلیت ها در داخل حزب به خوبی پیش نرفت، زیرا بسیاری از رهبران بلندپایه مورد بی مهری قرار گرفتند.

در همین حال، ژئو نیوز به نقل از منابع گزارش داد که خان قصد دارد شاه محمود قریشی، معاون رئیس حزب و عمر را برای رسیدگی به اعتراضات در کمیته بررسی بگنجاند.

دوره فعلی شورای ملی در ماه اوت سال جاری دوره پنج ساله خود را تکمیل می کند. طبق قانون اساسی، انتخابات باید ظرف 90 روز پس از انحلال مجلس سفلی برگزار شود. این بدان معناست که انتخابات باید تا اواسط اکتبر برگزار شود. آخرین انتخابات سراسری در جولای 2018 برگزار شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)