عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در پرونده شورش وثیقه می‌گیرد

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در پرونده شورش وثیقه می‌گیرد

دادگاه عالی اسلام آباد روز جمعه به عمران خان وثیقه تا 3 می اعطا کرد. (فایل)

اسلام آباد:

یک دادگاه عالی در اسلام آباد روز جمعه به عمران خان وثیقه حمایتی تا سوم ماه مه در پرونده شورشی که علیه نخست وزیر سابق پاکستان ثبت شده بود، اعطا کرد.

منظور احمد خان، یک قاضی، اوایل این ماه اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) را در پاسگاه پلیس رمنا اسلام آباد علیه نخست وزیر برکنار شده به دلیل “نفرت پراکنی بین نهادها و مردم” و “تلاش برای وارد کردن خسارت نابخشودنی به نهادها” ارائه کرد. و افسران ارشد آنها».

FIR تحت بخش‌های 138 (حمایت از عمل نافرمانی توسط سرباز، ملوان یا هوانیروز)، بخش 500 (مجازات برای افترا) و بخش 505 (اظهاراتی که منجر به شرارت عمومی می‌شود) قانون جزایی پاکستان (PPC) ثبت شده است.

FIR اعلام کرد که این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، در یک سخنرانی از محل اقامت خود در پارک زمان در لاهور در 19 مارس چندین اتهام را علیه یک افسر ارشد اطلاعات بین سرویس‌ها (ISI) مطرح کرده و گفته می‌شود که یک “ترور شخصیت” انجام داده است.

عمران خان اوایل امروز برای وثیقه در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) درخواست کرد، جایی که عامر فاروق، رئیس قاضی پس از رسیدگی به این پرونده، وثیقه او را در برابر وثیقه 100000 روپیه ای تایید کرد.

رئیس تحریک انصاف پاکستان برای این پرونده از لاهور به اسلام آباد سفر کرد، جایی که پلیس اقدامات سختگیرانه ای را برای حفاظت از وی انجام داده بود.

تعداد زیادی از حامیان تحریک انصاف در این مراسم حضور داشتند تا با رهبر خود ابراز همبستگی کنند.

رهبر 70 ساله حزب تحریک انصاف در توییتی نوشت که پلیس منطقه پایتخت اسلام آباد (ICT) کارگران صلح طلب او را بازداشت کرده است.

“کارگران ما با آرامش در وسایل نقلیه خود نشسته بودند که پلیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، در یک نمایش وقیحانه از ظلم دولتی، آنها را بیرون کشید و برد. به همین دلیل است که آنها می خواهند انتخابات به تعویق بیفتد زیرا احساس می کنند تا آن زمان می توانند PTI را بشکنند. او در توییتر خود نوشت: ترس از زندان و آزار و اذیت.

روزنامه داون گزارش داد که خان در یک گفتگوی غیررسمی با خبرنگاران در داخل دادگاه، اظهار داشت که وی از فواد چودری و شاه محمود قریشی درخواست کرده است تا تنها در صورتی که حزب حاکم آماده انحلال فوری مجالس و برگزاری انتخابات باشد، گفتگو با دولت را آغاز کنند.

عمران خان در حضور چودری و قریشی گفت: «اگر آنها اصرار بر برگزاری نظرسنجی در سپتامبر یا اکتبر دارند، نیازی به ادامه نیست.

حزب تحریک انصاف مصمم است برای برگزاری انتخابات در مجالس استانی فشار بیاورد، اما دولت فدرال در اسلام آباد موضع خود را در مورد برگزاری انتخابات همزمان در سراسر کشور حفظ می کند.

شورای ملی دوره پنج ساله خود را در ماه اوت سال جاری به پایان خواهد رساند. طبق قانون اساسی، انتخابات باید ظرف 90 روز پس از انحلال مجلس سفلی برگزار شود. این بدان معناست که انتخابات باید تا اواسط اکتبر برگزار شود. آخرین انتخابات سراسری در جولای 2018 برگزار شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)