عضو ناتو موضع استولتنبرگ در مورد اوکراین را زیر سوال می برد — RT World News

به نظر می رسد که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، از قول دبیرکل اتحادیه به کیف مبهوت شده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، حمایت جهانی ناتو از پذیرش اوکراین در بلوک تحت رهبری ایالات متحده را مورد تردید قرار داده است.

اوربان روز جمعه در توییتر نوشت و مقاله پولیتیکو درباره سفر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به کیف را به اشتراک گذاشت، جایی که او اعلام کرد اوکراین یک “محل مناسب” در داخل بلوک

نظر دادن در مورد مقاله، اوربان به سادگی نوشت: “چی؟!”

استولتنبرگ روز پنجشنبه در اولین دیدار از این کشور از زمان آغاز درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین در فوریه 2022، در کیف ظاهر شد.

استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از کمک های نظامی مستمری که از کشورهای عضو ناتو به اوکراین سرازیر می شود، تمجید کرد. او همچنین اصرار داشت که یک ابتکار حمایت چند ساله برای کیف بود گواهی بر تعهد بلندمدت ناتو سلامتی میهن.

متحدان اکنون جت‌ها، تانک‌ها و خودروهای زرهی بیشتری تحویل می‌دهند و صندوق ناتو در اوکراین حمایت فوری ارائه می‌کند… همه این‌ها امروز در میدان نبرد تفاوت واقعی ایجاد می‌کنند.» استولتنبرگ تاکید کرد. او همچنین ادعا کرد که کیف دارای یک “حق” جایگاه در داخل بلوک

جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو آتلانتیک است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است. و با گذشت زمان، حمایت ما به این امکان کمک خواهد کرد.

با این حال، دبیرکل نتوانست چارچوب زمانی مشخصی را برای پیوستن احتمالی اوکراین به این اتحاد ارائه کند. زلنسکی، به نوبه خود، استولتنبرگ را ترغیب کرد “غلبه بر اکراه” برخی از اعضای ناتو برای تامین موشک های دوربرد و جت های جنگنده مدرن به اوکراین.


ناتو در نظر دارد جت های جنگنده بیشتری به اوکراین بدهد

مجارستان بارها گفته است که از درخواست های اوکراین برای ناتو یا اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد. بوداپست از ارائه کمک های نظامی به کی یف و نیز امتناع از اجازه دادن به چنین محموله هایی از طریق خاک خود و به اوکراین عبور کرده است.

بوداپست و کیف مدت‌هاست که بر سر نگرش دومی نسبت به اقلیت مجارستانی در اوکراین با هم اختلاف دارند. حدود 150000 مجارستانی قومی در اوکراین مدرن، عمدتاً در منطقه ماوراء کارپات زندگی می کنند. تلاش های کی یف برای سرکوب روسی زبانان پس از کودتای میدان 2014 بر دیگر اقلیت ها از جمله مجارستان ها نیز تاثیر گذاشته است. در همین حال، کی‌یف بارها بوداپست را به دخالت در امور داخلی خود، به ویژه با اعطای تابعیت به مجارستان‌های اوکراینی متهم کرده است.