عذرخواهی نویسنده آمریکایی آلیس سبولد از مرد سیاهپوست پس از 16 سال از تجاوزش پاک شد

عذرخواهی نویسنده آمریکایی آلیس سبولد از مرد سیاهپوست پس از 16 سال از تجاوزش پاک شد

آلیس سبولد نویسنده رمان پرفروش «استخوان های دوست داشتنی» است.

واشنگتن:

آلیس سبولد، نویسنده رمان پرفروش «استخوان‌های دوست‌داشتنی»، روز سه‌شنبه از مرد سیاه‌پوستی که 16 سال را به خاطر تجاوز جنسی خود در سال 1981 در زندان گذراند، عذرخواهی کرد، اما هفته گذشته محکومیت او لغو شد.

سبولد که کتاب موفقیت آمیزش “خوش شانس” حمله تروماتیک او را در سن 18 سالگی توصیف می کند، می گوید: “می خواهم بگویم که واقعا برای آنتونی برادواتر متاسفم و عمیقاً از آنچه شما پشت سر گذاشته اید متاسفم.”

سبولد که اکنون 58 ساله است، در بیانیه ای گفت: «بیش از همه متاسفم برای این واقعیت که زندگی ای که می توانستید داشته باشید به ناحق از شما ربوده شد و می دانم که هیچ عذرخواهی نمی تواند چیزی را که برای شما اتفاق افتاده است تغییر دهد و هرگز تغییر نخواهد کرد.

برودواتر، 61 ساله، همیشه بی گناه خود را حفظ کرده بود، اما در سال 1982 به تجاوز جنسی محکوم شد و 16 سال را پشت میله های زندان گذراند.

مدت کوتاهی پس از آزادی او، “لاکی” در سال 1999 منتشر شد، خاطراتی که در آن سبولد حمله وحشیانه ای را که به عنوان دانشجوی سال اول در دانشگاه سیراکیوز در ایالت نیویورک متحمل شده بود توصیف می کند.

سبولد – که پرفروش‌ترین «استخوان‌های دوست‌داشتنی» او نیز به موضوع تجاوز جنسی می‌پردازد، گفت: «از اینکه آقای برادواتر بالاخره تبرئه شد، سپاسگزارم».

اما، او افزود، “واقعیت همچنان باقی است که 40 سال پیش، او مرد جوان سیاه پوست دیگری شد که توسط سیستم حقوقی معیوب ما مورد خشونت قرار گرفت. من برای همیشه از آنچه با او انجام شد متاسف خواهم بود.”

رسانه‌های آمریکایی گفتند، پنج ماه پس از اینکه سبولد تجاوز جنسی را به پلیس گزارش داد، برادواتر پس از عبور از او در خیابان دستگیر شد و او را به عنوان مهاجم احتمالی شناسایی کرد.

او نتوانست او را از صفوف پلیس انتخاب کند، اما به هر حال برودواتر محاکمه شد و عمدتاً بر اساس گزارش او و تجزیه و تحلیل موی او محکوم شد.

سبولد نوشت: “هدف من در سال 1982 عدالت بود – نه تداوم بی عدالتی. و مطمئناً تغییری برای همیشه و غیرقابل جبران کردن زندگی یک مرد جوان با همان جنایتی که زندگی من را تغییر داد.”

محکومیت Broadwater هفته گذشته در نیویورک پس از بررسی مجدد پرونده نقص جدی در دادسرا در آن زمان لغو شد.

سبولد در پیام خود به Broadwater گفت: “بیش از همه امیدوارم به شما و خانواده تان زمان و حریم خصوصی برای بهبودی داده شود.”

برودواتر علناً از انگ و انزوایی که به عنوان یک مجرم جنسی ثبت شده برای تقریباً چهار دهه متحمل شده بود صحبت کرده است.

او به نیویورک تایمز گفت: «در دو دستم، می‌توانم افرادی را بشمارم که به من اجازه دادند خانه‌ها و شام‌هایشان را آراسته کنم، و از 10 رد نمی‌شوم». “این برای من بسیار آسیب زا است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)