عذرخواهی مدل پاکستانی پس از مشاجره در عکاسی در Kartarpur Sahib

«با عرض پوزش»: مدل پاکستانی پس از مشاجره در عکسبرداری در کارتارپور صاحب عذرخواهی کرد

دهلی نو:

عکس های یک مدل پاکستانی در گوردوارا دربار صاحب در کارتارپور پس از اینکه برخی در رسانه های اجتماعی اشاره کردند که “تصاویر سربرهنه” احساسات جامعه سیک ها را جریحه دار می کند، رسانه های اجتماعی را به شدت برانگیخت. مدل Sauleha بعداً این عکس ها را حذف کرد و در صفحه اینستاگرام خود عذرخواهی کرد.

روز دوشنبه یکی از برندهای پوشاک – پوشاک مانات – تصاویری از ساولها که در کارتارپور صاحب شلیک شده است را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. Manjinder Singh Sirsa، سخنگوی Shiromani Akali Dal و سایر کاربران این عکس‌ها را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌داد مدل سر برهنه است.

پوشاندن سر در گوردواره واجب است و به منزله احترام به مقام محترم شمرده می شود.

ساولحه در عذرخواهی خود گفت که قصد آزار کسی را نداشته و قرار است این تصاویر خاطره ای از دیدار او از کارتارپور صاحب باشد.

“اخیراً تصویری را در اینستاگرام منتشر کردم که حتی بخشی از یک عکسبرداری یا چیزی نبود. فقط به کارتارپور رفتم تا در مورد تاریخ و جامعه سیک ها بدانم. این کار برای صدمه زدن به احساسات کسی یا چیزی برای آن موضوع انجام نشده است. با این حال، اگر به کسی صدمه زده ام یا فکر می کنند که به فرهنگ آن احترام نمی گذارم، متاسفم.”

هر دو برند و مدل همچنین تصریح کردند که این تصاویر بخشی از عکسبرداری نبوده است.

به دنبال توئیت آقای سیرسا، پلیس پاکستان تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کرده است. پلیس گفته است که در حال بررسی همه جوانب مربوط به عکاسی است و برخورد قانونی شدیدی با افراد مسئول انجام خواهد داد.

فواد چودری، وزیر اطلاعات پاکستان نیز گفت که طراح و مدل باید از جامعه سیک عذرخواهی کند.

او در توییتی نوشت: «کارتارپور صاحب یک نماد مذهبی است و نه یک مجموعه فیلم».