ظاهراً به خلبانان آمریکایی گفته شد که دورتر از کریمه پرواز کنند – واشنگتن پست – RT World News

طبق گزارش ها، این دستورالعمل از نقشه مخفی پنتاگون که به صورت آنلاین فاش شده است، می آید

واشنگتن پست روز یکشنبه با استناد به اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده ظاهراً به ارتش خود دستور داده است که هواپیماهای تجسسی را بسیار دورتر از آنچه قوانین بین المللی مجاز می داند، از کریمه روسیه پرواز کند. این گزارش پس از آن منتشر شد که هفته گذشته مجموعه ای از پرونده های طبقه بندی شده ایالات متحده در مورد درگیری اوکراین به صورت آنلاین ریخته شد.

به نوشته این روزنامه، یک سند حاوی نقشه منطقه ای است که هواپیماهای جاسوسی آمریکا ممکن است در آن پرواز کنند. بنا بر گزارش ها، مرزی را نشان می دهد که در حدود 12 مایل (19.3 کیلومتر) از ساحل کریمه، که مطابق با قوانین بین المللی است، و خط دوم در حدود 50 مایل (80.4 کیلومتر) از ساحل با علامت “SECDEF Direct Standoff” شروع می شود. نقشه نشان می دهد که وزیر دفاع لوید آستین “ممکن است به خلبانان آمریکایی دستور داده باشد که هواپیماها را دورتر از شبه جزیره نگه دارند.” پست نوشت

در 14 مارس، فرماندهی آمریکا در اروپا (EUCOM) اعلام کرد که جت های جنگنده روسی این کشور را مجبور کردند تا پهپاد نظارتی MQ-9 Reaper خود را که در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بود، سرنگون کند. به گفته EUCOM، Su-27 سوخت روی پهپاد ریخته و یکی از هواپیماهای روسی به ملخ آن برخورد کرده است.


روسیه نزدیک بود هواپیمای جاسوسی بریتانیا - WaPo را سرنگون کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این پهپاد وارد منطقه ممنوعه ای شده است که مسکو برای عملیات نظامی خود در اوکراین مشخص کرده است. وزارت دفاع اعلام کرد که MQ-9 پس از رفتن به خودی خود سقوط کرد “به پرواز کنترل نشده.” مسکو همچنین تماس فیزیکی بین پهپاد و هواپیماهایی که برای رهگیری آن اعزام شده بودند را رد کرد.

هفته گذشته، پنتاگون و وزارت دادگستری تحقیقات جداگانه ای را در مورد افشای پرونده های فوق محرمانه آغاز کردند. به نظر می رسد یکی از اسنادی که در رسانه های اجتماعی منتشر می شود، ارسال روزانه از میدان جنگ است و وضعیت نیروهای اوکراینی و همچنین برنامه آموزشی آنها را نشان می دهد.

سند دیگری که توسط پست مشاهده شده است ادعا می کند که جت های روسی نزدیک بود یک هواپیمای جاسوسی بریتانیایی را در سپتامبر 2022 بر فراز دریای سیاه سرنگون کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: