طولانی ترین ماه گرفتگی در قرن های آینده – RT World News

طولانی ترین ماه گرفتگی در بیش از 500 سال اخیر در ساعات اولیه 19 نوامبر رخ خواهد داد و چندین ساعت طول می کشد.

اوج گرفتگی جزئی در ساعات پیش از سحر روز جمعه رخ می دهد که 97 درصد ماه توسط سایه زمین گرفته می شود. طولانی ترین ماه گرفتگی جزئی قبلی در سال 2018 رخ داد و کمتر از دو ساعت به طول انجامید، در حالی که چندین ساعت ادامه خواهد داشت.

به گفته ناسا، ماه‌گرفتگی از تمام 50 ایالت آمریکا، کانادا و مکزیک و همچنین بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، پلی‌نزی، استرالیا و چین قابل مشاهده خواهد بود.

ماه در طول ماه گرفتگی در دورترین نقطه خود از زمین قرار می گیرد و مدار خود را کاهش می دهد و مدت زمان لازم برای خارج شدن از تاریک ترین قسمت سایه سیاره را افزایش می دهد که به نام ombra شناخته می شود، زیرا ماه، زمین و خورشید همگی این کار را انجام خواهند داد. همسو شود. رصدخانه هولکامب ویدئویی منتشر کرده است که در آن جزئیات ماه گرفتگی چگونه خواهد بود.

این رویداد کمی بعد از نیمه شب آغاز خواهد شد و بر خلاف خورشید گرفتگی، هیچ کس برای مشاهده این پدیده به عینک خاصی نیاز نخواهد داشت.

هنگامی که ماه گرفتگی رخ می دهد، ماه رنگ مایل به قرمزی به خود می گیرد و تنها تکه ای از ماه واقعی قابل مشاهده است. این رویداد چند ساعت طول خواهد کشید و طولانی‌ترین رویداد در نوع خود در 580 سال گذشته است و ماه‌گرفتگی بعدی تا ماه می سال 2022 رخ نخواهد داد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!