طوفان گرد و غبار وحشی با بادهای بیش از 100 کیلومتر در ساعت (ویدئوی پهپاد) — اخبار RT World

طوفان گرد و غبار بزرگ با بادهایی به سرعت 109 کیلومتر در ساعت روز یکشنبه شهرک های سراسر شمال غربی کوئینزلند استرالیا را فرا گرفت. دانشمند می گوید که این رویداد توسط یک خط چند طوفان رعد و برق در منطقه آغاز شد.

روز یکشنبه، جوامع بولیا، کوه عیسی، داجارا و اوراندانگی توسط یک طوفان گرد و غبار عجیب برخورد کردند. فیلم‌های گرفته شده از سکونتگاه‌های اوت‌بک، طوفان قرمز تیره‌ای با ابعاد کتاب مقدس را نشان می‌دهد که در دشت‌های خشک گسترده‌ای را فراگرفته است.

سرعت باد به 109 کیلومتر در ساعت (نزدیک به 68 مایل در ساعت) رسید، زیرا جبهه عظیم آب و هوا در مراکز جمعیتی دورافتاده فرود آمد. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از ساکنان محلی توسط این منظره وحشتناک غافلگیر شده‌اند و با عجله به سمت دریچه‌های خود هجوم آورده‌اند.

هلن کرکوپ، کارشناس هواشناسی در اداره هواشناسی استرالیا، گفت که طوفان گرد و غبار در نتیجه رعد و برق در این منطقه است که بیش از 100 کیلومتر امتداد دارد.

“از آنجایی که ما یک خط طوفان داشتیم، ما جلوی تندبادهایی را داشتیم که همه این جریان های هوای سرد با هم کار می کردند. بنابراین، ساکنان طوفان گرد و غبار و سپس رعد و برق را به دنبال آن تجربه می کردند.” او گفت.

این کارشناس هواشناسی مدعی شد که این منطقه می تواند در طول تابستان شاهد طوفان های گرد و غبار بسیار بیشتری باشد. این منطقه مستعد تابستان های بسیار گرم است. انتظار می رود دمای بالای روزانه در آینده قابل پیش بینی بالای 40 درجه سانتیگراد در بولیا باقی بماند.

ساکنان محلی به ABC نیوز استرالیا گفتند که طوفان روز یکشنبه بزرگترین طوفان بود که سال ها دیده بودند. این طوفان ظاهراً منطقه عظیمی از زمین را تحت تأثیر قرار داد و شهرک های آسیب دیده کوه ایسا و بولیا در فاصله 250 کیلومتری از هم قرار داشتند.