طلاق 730 میلیون دلاری حاکم دبی

فرهای پیتزا، ترامپولین های غرق شده: طلاق 730 میلیون دلاری حاکم دبی

بودجه شاهزاده حیا بنت الحسین در سال 2019 به عنوان همسر شیخ تقریباً 73 میلیون پوند بود.

دادگاه‌های خانوادگی لندن اغلب میزبان سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین اختلافات بین زوج‌های بیگانه هستند. اما هیچ کدام به اندازه آنچه بین حاکم دبی و همسر سابقش، شاهزاده حیا بنت الحسین، افشاگر و پرهزینه نبوده است.

از افشای باج‌گیری، ارعاب و هک تا هزینه‌های گزاف برای اسب‌ها، خانه‌ها و ترامپولین‌های غرق‌شده، بسیاری از جزئیات پرونده خصوصی باقی مانده بود. اکنون رای یک قاضی در مورد جایزه مالی 554 میلیون پوندی (734 میلیون دلاری) بین این دو و فرزندانشان – بالاترین رقم در تاریخ دادگاه خانواده بریتانیا – اختلافات خانوادگی را آشکار کرده است.

این مورد ناشی از طلاق این زوج در خارج از کشور در سال 2019 بود. شاهزاده خانم در آن سال به همراه دو فرزند خود از ترس امنیت خانواده اش به بریتانیا گریخت. پس از آن بود که او فهمید که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ربوده شدن دو فرزندش را از ازدواج دیگری ترتیب داده است.

از آن زمان، مشخص شد که او دستور هک تلفن های متعلق به او و تیم های حقوقی او را صادر کرده و سعی کرده است ملکی را در نزدیکی مال او بخرد. یکی از قاضی ها گفت که شیخ کارزاری را با هدف “ارعاب و ترساندن” شاهزاده خانم قبل از فرار انجام داد و گفت که شیخ “آماده است تا از بازوی دولت برای دستیابی به آنچه که حق می داند استفاده کند.”

این پرونده نشان داد که شاهزاده خانم 6.7 میلیون پوند به چهار نفر از ماموران امنیتی خود پس از باج‌گیری آنها در طول ازدواج به خاطر رابطه‌ای که او داشت، پرداخت کرده است. قاضی فیلیپ مور در حکم خود آن را «نارضایت‌کننده‌ترین قسمت» خواند و گفت که شاهزاده خانم «باید بسیار ترسیده باشد»، اگرچه او اذعان کرد که باج‌گیران ادعایی در این پرونده مدرکی ارائه نکرده‌اند.

شیخ در بیانیه ای گفت که “همیشه از تامین فرزندانش اطمینان حاصل کرده است.” وکلای پرنسس هایا از اظهار نظر در مورد این حکم خودداری کردند.

ثروت بزرگ

اگرچه شیخ دارایی‌های خود را فاش نکرد یا مدرکی در این پرونده ارائه نکرد، اما نگاهی اجمالی به ثروت افسانه‌ای خاندان سلطنتی خاورمیانه و زیاده‌روی‌هایی که آنها به آن عادت کرده‌اند ارائه کرد.

بودجه شاهزاده خانم در سال 2019 به عنوان همسر شیخ تقریباً 73 میلیون پوند بود. بر اساس حکم دادگاهی که این هفته منتشر شد، او دارای لباس های مد لباس به قیمت حدود 74 میلیون یورو (83.5 میلیون دلار) و جواهرات به قیمت 20 میلیون پوند بود.

او به دادگاه گفت که هزینه تعطیلات خانواده در یک هتل در ایتالیا در تابستان 631000 پوند و 274000 یورو دیگر در هتلی در یونان بود. هزینه پرواز به هر دو مکان 390000 پوند است که دلیل آن نیاز به استفاده از هواپیمای شخصی به دلایل امنیتی است. بر اساس این حکم، 55000 پوند اضافی در هفته برای هزینه هایی مانند کرایه یک قایق تفریحی خصوصی مورد نیاز است.

حکم دادگاه به طور مفصل مواردی را که به شاهزاده خانم و فرزندانش اعطا شده است، بیان کرده است که برخی از آنها در زیر آمده است.

p0hm7n0s

جزئیات اقلام اهدا شده به شاهزاده خانم و فرزندانش

قاضی مور در قضاوت خود گفت که “کودکان باید بتوانند سبک زندگی ای داشته باشند که کاملاً با سبک زندگی آنها در دبی و اعلیحضرت و خانواده اش خوشایند نباشد.”

با این حال، بیشتر جایزه برای تامین امنیت آینده شاهزاده خانم و فرزندانش استفاده خواهد شد. یکی از افسران امنیتی در دادگاه گفت که به خودروهای زرهی نیاز است زیرا او نمی تواند حمله مسلحانه به کاروان خانوادگی را رد کند.

دادگاه‌های خانواده لندن عموماً مکانی دلسوزانه برای همسران غیرشاغل در یک نبرد طلاق پرمخاطره است، و قضات معمولاً آماده هستند تا به سهم بیشتری از دارایی‌های زوج دستور دهند.

هریت ارینگتون، وکیل در بودل هتفیلد، که در این پرونده دخالتی نداشت، گفت: «توافق به دست آمده توسط پرنسس هایا امروز در بسیاری از حوزه های قضایی امکان پذیر نبود.

فشار مالی

با این حال، این مورد منحصر به فرد بود، زیرا تنها درخواست شاهزاده خانم از خودش، امنیت و برخی اموال شخصی از دست رفته بود. بیشتر جایزه مربوط به امنیت و هزینه های کودکان است. قاضی گفت که در خارج از حل و فصل، “او بسیار اندک” در کنار دو امانت ملکی خود خواهد داشت و “فقط باید منابع شخصی خود را با دقت تامین کند.”

در حالی که این جایزه کمتر از 1.4 میلیارد پوندی است که وی به دنبال آن بود، شیخ ممکن است مجبور شود بیش از 554 میلیون پوند را به دلیل هزینه های امنیتی سالانه مستمری که باید برای تمام زندگی فرزندانش بپردازد، تحویل دهد. در ابتدای این پرونده، او پیشنهاد داد که یک ضمانت نامه بانکی به HSBC Holdings Plc ارائه کند که قاضی او را به آن محکوم کرد.

تلاش شاهزاده خانم برای حفظ سبک زندگی خانواده زمانی آشکار شد که او به دادگاه گفت که مجبور شده است دارایی هایی از جمله جواهرات، اسب ها، طلا و ماشین ها را به ارزش 15.6 میلیون پوند بفروشد.

اوایل امسال، وکیل او گفت که “او از نظر مالی در حال اطفای حریق است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)