طرحی برای امنیت بایدن در خیابان ایرلند پیدا شد – RT World News

یک سند “حساس” پلیس قبل از ورود رئیس جمهور در بلفاست کشف شد

سرویس پلیس ایرلند شمالی (PSNI) در حال بررسی یک “نقض امنیتی” پس از آن که یکی از مردم سندی را پیدا کرد که جزئیات برنامه این نیروها برای سفر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به شهر را شرح می داد.

بایدن سه شنبه شب وارد بلفاست شد و در آنجا ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا با وی دیدار کرد. او سپس در هتل گراند سنترال در مرکز شهر، قبل از سخنرانی در یک دانشگاه در روز چهارشنبه اقامت کرد.

این سند که توسط یکی از مردم به بی‌بی‌سی تحویل داده شده است، جزئیات اسامی و علائم تماس افسرانی را که در ایست‌های بازرسی در اطراف هتل بایدن حضور دارند، به آنها دستور می‌دهد تا با سرویس مخفی ایالات متحده هماهنگی کنند. “هوشیار باشید و افرادی را که مشکوک عمل می کنند به چالش بکشید” در منطقه.

یکی از پنج صفحه این سند توسط استفان نولان، روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی در توییتر منتشر شد که نام افسران و علائم تماس آنها تغییر یافته بود. تاریخ این صفحه روز دوشنبه بود و احتمالاً آمادگی های امنیتی برای آن شب را پوشش می دهد. سند مشخص شده است “رسمی حساس.”

“من به معنای واقعی کلمه از خانه ام بیرون آمدم و از خیابان راندم و سند را دیدم.” یابنده آن روز چهارشنبه به نولان گفت. «ایستادم، آن را برداشتم و آنجا بود: اولین چیزی که متوجه شدم این بود که یک سند PSNI با «حساس» در بالا بود.»

یک سخنگوی PSNI به بلفاست زنده گفت که این نیرو است “آگاه از یک نقض امنیتی” و تحقیقات را آغاز کرده است.

بایدن به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق جمعه خوب به ایرلند شمالی سفر کرد. طبق قرارداد 1998، ناسیونالیست‌های کاتولیک ایرلند شمالی و اتحادیه‌گرایان پروتستان موافقت کردند که قدرت را به اشتراک بگذارند، در حالی که گروه‌های شبه‌نظامی مسلح مربوطه موافقت کردند در ازای آزادی زندانیان سیاسی، سلاح‌های خود را از خدمت خارج کنند. در حالی که خشونت های شبه نظامی از زمان امضای توافق در سطح پایینی ادامه داشته است، به طور عمده به چندین دهه خونریزی در استان مورد مناقشه پایان داد.

این قرارداد با میانجیگری بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا و حمایت بایدن، که در آن زمان عضو کمیته روابط خارجی سنا بود، انجام شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: