طرح‌های زیردریایی هسته‌ای بریتانیا در حمام میخانه رها شده – سان – اخبار RT World

روزنامه سان روز جمعه به نقل از یک منبع گزارش داد که نقشه‌های مکانیسم اژدر برای جدیدترین زیردریایی هسته‌ای نیروی دریایی سلطنتی در داخل یک غرفه حمام در یک میخانه روی زمین افتاده بود.

فایل‌های مربوط به HMS Anson، یک کشتی کلاس استوتوت، طبق گزارش‌ها با علامت «رسمی حساس» – سطح دوم در طرح طبقه‌بندی سه‌لایه دولت بریتانیا، علامت‌گذاری شدند. افرادی که اطلاعات حساس رسمی را مدیریت می کنند باید از اصل “نیاز به دانستن” پیروی کنند، به خصوص اگر اسناد و مدارک باشند “ممکن است خارج از یک فرآیند معمول یا به خوبی درک شده تجاری به اشتراک گذاشته شود.” در سایت وزارت دادگستری آمده است.

به گزارش این روزنامه، این پرونده ها در یک میخانه در شهر بندری بارو-این-فورنس در شمال انگلیس کشف شد. این مؤسسه نه چندان دور از کارخانه کشتی سازی BAE Systems که در آن کشتی های نیروی دریایی ساخته می شوند، واقع شده است. “شب کاملاً پر جنب و جوشی بود” این منبع که مدعی است این اسناد را مشاهده کرده است، گفت. میخانه پر از مردم اسکله بود – نظامی و غیرنظامی.


پنتاگون بررسی می کند که چگونه فاش کننده از مجوز امنیتی عبور کرده است

“من به توالت رفتم و نقشه ها روی کف اتاقک با طناب خوابیده بودند … هر کسی می توانست آنها را پیدا کند.” منبع گفت.

گزارش ها حاکی از آن است که این فایل ها حاوی توضیحاتی در مورد هیدرولیک زیردریایی است که دریچه اژدر، فرمان و شناوری را کنترل کنید.

یکی از سخنگویان نیروی دریایی به سان گفت که این پرونده ها هستند “مدارک آموزشی عمومی” اما اضافه کرد که “شرایط کشف آنها” مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیروی دریایی HMS Anson را که سال گذشته به ناوگان ملحق شد، توصیف می کند “نقطه برش از قابلیت های نظامی بریتانیا” و “پیشرفته ترین زیردریایی شکارچی قاتل جهان.” در ماه فوریه، این کشتی برای آزمایشات دریایی به پایگاه دریایی کلاید در اسکاتلند رفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: