صفر جوان سالم بر اثر کووید-19 جان باختند – اسرائیل – اخبار RT World

وزارت بهداشت وعده داده است که تمام اطلاعات مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را بر اساس وضعیت واکسیناسیون و سن منتشر کند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت این کشور در پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات از سوی وکیل اوری ژابی، حتی یک فرد سالم زیر 50 سال در اثر کووید-19 در اسرائیل فوت نکرده است.

چرا همه اقدامات شدید تعطیلی مدارس، واکسیناسیون کودکان و قرنطینه مورد نیاز بود؟ Yoav Yehezkelli متخصص داخلی، منتقد برجسته سیاست‌های کووید-19 اسرائیل از Epoch Times پرسید.

ژابی علاوه بر درخواست تعداد مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 در بیماران زیر 50 سال بدون هیچ گونه بیماری زمینه‌ای، از وزارتخانه خواست تا میانگین سنی بیماران فوت شده بر اثر این بیماری را به تفکیک وضعیت واکسیناسیون و همچنین ارائه دهد. تعداد سالانه موارد ایست قلبی بین سال های 2018 تا 2022.


اسراییل تحت تاثیر «موج جدید کووید» قرار گرفت

به گفته این وزارتخانه، میانگین سنی مرگ و میر در میان واکسینه شدگان کووید-19 80.2 سال و میانگین سنی افراد واکسینه نشده 77.4 سال بوده است.

با این حال، وزارت بهداشت ادعا کرد که قادر به ارائه اطلاعات ایست قلبی برای سال های 2021 و 2022 نیست و توضیح داد که این اطلاعات هنوز به آنها منتقل نشده است.

مطالعه‌ای که در سال گذشته منتشر شد و داده‌های خدمات پزشکی اورژانس ملی اسرائیل را تجزیه و تحلیل کرد، افزایش تکان‌دهنده 25 درصدی تماس‌های اورژانسی را به دلیل ایست قلبی برای بیماران 16 تا 39 ساله از ژانویه تا می 2021 نشان داد.

با این حال، شارون الروی-پریس، رئیس خدمات بهداشت عمومی وزارت بهداشت، تلاش ها برای ایجاد ارتباط با شروع برنامه واکسیناسیون کووید-19 در دسامبر 2020 را محکوم کرد و افزایش ایست قلبی در آن زمان را رد کرد. زمان، یا افزایش مرگ و میر جوانان.

رتسف لوی، متخصص قلب، یکی از نویسندگان این مطالعه، خاطرنشان کرد که این وزارتخانه ادعا کرده است که اطلاعاتی در مورد ایست قلبی برای سال‌های 2021 و 2022 ندارد، به این معنی که یکی از دو ادعا باید نادرست باشد.

در حالی که وزارت بهداشت اصرار داشت که داده‌هایی که به ژابی در مورد بیماران 18 تا 49 ساله ارائه کرده است محدود به مواردی است که در آن تحقیقات اپیدمیولوژیک کامل شده است، دسترسی به پایگاه داده‌ای دارد که شامل داده‌های گسترده در مورد همه بیماران، از جمله شرایط زمینه‌ای است. صرف نظر از اینکه آیا یک بررسی اپیدمیولوژیک انجام شده است یا خیر.

یحزکلی پاسخ وزارت بهداشت را فراخواند “کمی ساده لوحانه” با این پرسش که چرا اطلاعات کامل را پنهان کرده است، اما اشاره کرد که این آمار منتقدان دولت را تأیید می کند. “این قطعاً یک بیماری بود که در واقع فقط افراد مسن را به خطر می انداخت.” وی با اشاره به اینکه اعداد وزارت بهداشت میانگین سنی فوت ناشی از کووید-19 را 80 سال نشان می دهد، گفت:

وزارت بهداشت قول داده است که پس از بیش از دو سال سنگ اندازی در پاسخ به درخواست های آزادی اطلاعات ژابی، داده های مرگ و میر همه علل را به تفکیک وضعیت واکسیناسیون و سن تا پایان ماه ارائه کند.