صفحه نمایش کوهنور در برج لندن تغییری “شفاف” پیدا کرد

صفحه نمایش کوهنور در برج لندن تغییری

الماس کوهینور روز جمعه با نمایشگاهی جدید در برج لندن به نمایش گذاشته می شود

لندن:

الماس کوهنور با نمایشگاهی جدید در برج لندن در روز جمعه در یک محیط “نماد فتح” به نمایش گذاشته می شود تا تاریخ پرتلاطم استعماری خود را به شیوه ای “شفاف، متعادل و فراگیر” بسازد.

کوهینور که به کوه نور نیز گفته می شود، بخشی از نمایشگاه جدید خانه جواهر در این جاذبه توریستی است و همراه با ویدئویی است که سفر الماس را در سراسر جهان ترسیم می کند.

برچسب های پیوست شده برای زیور آلات خاص سلطنتی که کوهنور در طول سال ها تزئین کرده است، تاریخچه الماس را توضیح می دهد که به معنای کوه نور است.

سخنگوی کاخ‌های سلطنتی تاریخی (HRP)، موسسه خیریه‌ای که کاخ‌های بریتانیا را مدیریت می‌کند، گفت: «نمایشگاه جدید منشا تعدادی از اقلام این مجموعه، از جمله کوه نور را بررسی می‌کند.

“این به تاریخ طولانی خود به عنوان نمادی از فتح اشاره می کند که از دست امپراتوران مغول، شاهان ایران، امیران افغانستان و مهاراجه های سیک گذشته است. ما قبل از جمع آوری این نمایش، تحقیقات گسترده ای در مورد مخاطبان انجام دادیم، و همچنین با مشورت های محلی محلی گروه‌های اجتماعی و دانشگاهیان متخصص، که رویکرد ما را در سرتاسر مشخص کرده و ارائه ما را از داستان کوه نور شکل داده است.

آنها افزودند: “هدف ما در طول این مدت ارائه تاریخ به شیوه ای شفاف، متوازن و فراگیر بوده است که همیشه با تحقیقات دقیق انجام شده است.”

در میان برچسب‌هایی که قرار است استفاده شود، الماس به عنوان “نماد فتح” توصیف می‌شود، تا به این نکته توجه شود که صاحبان قبلی بسیاری از جمله امپراتوران مغول، شاهان ایران، امیران افغانستان و مهاراجه‌های سیک داشته است.

در این برچسب آمده است: “پیمان 1849 لاهور، مهاراجه دولیپ سینگ 10 ساله را مجبور کرد تا آن را به ملکه ویکتوریا و کنترل پنجاب تسلیم کند. کوه نور در فارسی به معنای “کوه نور” است.”

یک بازوبند که قدمت آن به سال 1830 برمی‌گردد، این برچسب را دارد: «ملکه ویکتوریا الماس کوه نور را در سال 1850 دریافت کرد که در این بازوبند میناکاری شده قرار گرفته بود. سنگ مرکزی که اکنون با کپی‌هایی تنظیم شده است، تراش مغول قبلی کوه نور را نشان می‌دهد. در سال 1852 دوباره برش داده شد تا درخشندگی خود را بهبود بخشد و مطابق با ذائقه اروپایی باشد. با تاج ملکه الکساندرا در سال 1902، این برچسب می‌گوید: «کوه نور، که گاهی اوقات خوش شانس به حساب می‌آید، به دلیل بدشانسی برای مردانی که آن را می‌پوشیدند، شهرت پیدا کرد. از سال 1902 در تاج چندین همسر کوئینز قرار گرفت، که با تاج ملکه الکساندرا شروع شد و اکنون با کپی‌هایی تنظیم شده است. کوه نور در حال حاضر در ملکه الیزابت تاج ملکه مادر، 1937 می گذرد.

این نمایشگاه که تا نوامبر ادامه دارد، به عنوان نمایشی ویژه از تمام جواهراتی است که پس از استفاده در مراسم تاریخی تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا به برج لندن بازگشته اند. در اقدامی دیپلماتیک، کامیلا آشکارا انتخاب کرده بود که با استفاده از کوهنور طبق سنت سلطنتی تاج گذاری نشود.

اندرو جکسون، فرماندار مقیم برج گفت: «پس از تاجگذاری اعلیحضرت، پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا، ما خوشحالیم که نمایشگاه جدید جواهر خانه خود را که تاریخچه این مجموعه باشکوه را با جزئیات بیشتری از قبل بررسی می کند، رونمایی می کنیم. لندن و حافظ خانه جواهر.

جواهرات تاج پادشاهی قدرتمندترین نمادهای سلطنت بریتانیا هستند و دارای اهمیت مذهبی، تاریخی و فرهنگی عمیقی هستند. از مبدأ آنها تا استفاده از آنها در مراسم تاجگذاری، دگرگونی جدید جواهرخانه تاریخ غنی این مجموعه باشکوه را ارائه خواهد کرد. چارلز فاریس، مورخ عمومی تاریخ سلطنت در کاخ های سلطنتی تاریخی، افزود: عمق و جزئیات بیشتر از همیشه.

در کنار این نمایشگاه، تصاویری از مراسم تاج گذاری در 6 می در یک نمایش جدید با عنوان «تاج و تاجگذاری» که بعداً به بریتانیا سفر خواهد کرد، نمایش داده خواهد شد. جواهرات تاج از سال 1661 در برج لندن نگهداری می‌شوند و سنت حفاظت از اشیای گرانبها در قلعه تاریخی را ادامه می‌دهند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)