صربستان ادعای ارسال تسلیحات به اوکراین را رد کرد – RT World News

وزیر دفاع گفت که بلگراد همچنان کمک های مرگبار به مسکو و کیف را رد می کند

گزارشی مبنی بر ارسال سلاح صربستان به اوکراین یک “دروغ،” میلوش ووچویچ، وزیر دفاع این کشور گفته است. این بیانیه پس از آن منتشر شد که رویترز روز چهارشنبه به سند محرمانه پنتاگون استناد کرد که مدعی است بلگراد به ارائه کمک های مرگبار به اوکراین متعهد است یا قبلاً این کار را انجام داده است.

به گزارش این خبرگزاری، این پرونده در میان مجموعه‌ای از اسناد ایالات متحده، از جمله گزارش‌های اطلاعاتی، بود که در اوایل سال جاری به صورت آنلاین ریخته شد و اخیراً توسط رسانه‌ها کشف شد.

ما قبلاً بیش از ده بار این دروغ‌ها را تکذیب کرده‌ایم و دوباره تکرار خواهیم کرد. صربستان نه به طرف اوکراینی یا روسیه و نه به کشورهای اطراف این درگیری سلاح فروخته و نخواهد فروخت. ووچویچ گفت.

«همیشه این احتمال وجود دارد که در یک منطقه درگیری به طور جادویی سلاحی پیدا شود. اما این ربطی به صربستان ندارد. وزیر افزود. این یک سوال برای کشورهایی است که به هنجارهای بین المللی، تعهدات قراردادی و شیوه های تجاری احترام نمی گذارند.

بدیهی است که هدف کسی بی ثبات کردن کشور ما و کشاندن آن به درگیری است که ما در آن شرکت نمی کنیم. ما به طور مداوم از سیاست تعیین شده خود پیروی می کنیم. [of non-involvement].

صربستان که به طور سنتی روابط خوبی با مسکو دارد و به شدت به انرژی روسیه متکی است، از اعمال هرگونه تحریمی علیه این کشور خودداری کرده است. بلگراد همچنین با امتناع از ارائه کمک های نظامی به کی یف، با بسیاری از کشورهای غربی فاصله گرفت.

بیشتر بخوانید:
کرملین ادعای خرید موشک مخفی را رد کرد

در ماه مارس، مقامات صرب گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه بلگراد از طریق ترکیه و اسلواکی راکت‌هایی را برای موشک‌اندازهای چندگانه M-21 Grad ساخت شوروی تامین کرده است را تکذیب کردند.

ما یک بند اضافه کردیم مبنی بر اینکه صادرات مهماتی که به ترکیه داده ایم بدون رضایت ما غیرممکن است. الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان در آن زمان گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: