صاعقه برنامه های پرتاب اسپیس ایکس را مختل می کند (ویدئو) – اخبار RT World

این تعویق یک هفته پس از انفجار استارشیپ این شرکت تنها چند دقیقه پس از برخاستن از زمین صورت گرفت

اسپیس ایکس پرتاب فضاپیمای فالکون هوی خود را پس از برخورد صاعقه به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به تعویق انداخت. این سازنده آمریکایی هوافضا گفت که تلاش دیگری را در عصر جمعه انجام خواهد داد.

در پیامی که روز پنجشنبه در توییتر منتشر شد، اسپیس ایکس اعلام کرد که «به دلیل آب و هوای نامناسب، این تیم از پرتاب فالکون هوی امشب ماموریت ViaSat-3 Americas @ViasatInc کنار می‌رود.

بارش باران و وزش باد شدید در شرق فلوریدا در طول روز گزارش شد و سرویس هواشناسی ملی ایالات متحده هشدار گردباد را صادر کرد.

فیلم به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی نشان می دهد که رعد و برق های متعدد روز پنجشنبه به سکوی پرتاب و اطراف آن برخورد می کنند.

در عرشه فالکون هوی چندین ماهواره تجاری وجود دارد که انتظار می رود آنها را در مدار قرار دهد.

این تأخیر به دنبال شکستی در پنج‌شنبه گذشته رخ داد که در آن فضاپیمای SpaceX تنها چند دقیقه پس از بلند شدن منفجر شد. فضاپیما نتوانست از موشک تقویت کننده جدا شود و شروع به سقوط از آسمان کرد.

سیستم خاتمه پرواز، که اساسا یک مکانیسم خود تخریبی است،هم در تقویت کننده و هم در کشتی فرمان داده شد،اسپیس ایکس بعدا توضیح داد.

بیشتر بخوانید:
ماموریت ماه “فرود سخت” را انجام می دهد

پرتاب اوایل آن هفته به تعویق افتاده بود و تقریباً در طول شمارش معکوس متوقف شد. با این حال، مدت کوتاهی بعد شرکت به آن اقدام کرد.

با آزمایشی مانند این، موفقیت از آموخته های ما حاصل می شود، و آزمایش امروز به ما کمک می کند تا قابلیت اطمینان Starship را بهبود بخشیم زیرا SpaceX به دنبال چند سیاره ای کردن زندگی است.این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: