شکوه و تظاهرات در حالی که بریتانیا برای اولین تاج گذاری در 70 سال آماده می شود

شکوه و تظاهرات در حالی که بریتانیا برای اولین تاج گذاری در 70 سال آماده می شود

لندن:

اولین تاجگذاری بریتانیا در 70 سال گذشته در روز شنبه برگزار می شود و چارلز سوم در یک مراسم مسیحی استادانه که غرق در آیینی باشکوه و بیش از یک هزاره تاریخ است، به پادشاهی رسید.

تاجگذاری – اولین تاجگذاری یک پادشاه بریتانیا از سال 1937 – تأیید مذهبی به سلطنت رسیدن او پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، در سپتامبر گذشته است.

بسیاری از خدمات انگلیکن در کلیسای وست مینستر لندن، که در آن کامیلا همسر دوم چارلز نیز به عنوان ملکه تاج گذاری می شود، برای نیاکان پادشاه 74 ساله 1000 سال پیش قابل تشخیص است.

اما با مشارکت اسقف های زن، رهبران مذهبی اقلیت ها، و لیست مهمانان متنوع تر و نماینده جامعه بریتانیا نسبت به لردها و بانوان قدیم، خروج های واضحی نیز وجود خواهد داشت.

موضوع زیست محیطی در مراسم، از جمله روغن مسح وگان و لباس های تشریفاتی بازیافت شده، که منعکس کننده حمایت مادام العمر چارلز از پایداری و تنوع زیستی است، نیز همینطور است.

نخست وزیر ریشی سوناک روز جمعه این رویداد را “لحظه ای از غرور ملی عظیم” و “نمایش شخصیت کشورمان” خواند.

او به اسکای نیوز گفت: «این فرصتی است برای همه ما که به آینده نگاه کنیم و روحیه خدمت، امید و اتحاد داشته باشیم.

مخالفت

با این حال، همه در حال و هوای جشن نیستند. مخالفان جمهوری خواه که خواهان یک رئیس دولت منتخب هستند، قصد دارند در آن روز با تابلوهایی که در آن “پادشاه من نیست” اعتراض کنند.

طبق نظرسنجی ها، جوانان نیز می گویند که تاج گذاری – و به طور کلی سلطنت – آنها را سرد می کند.

دورتر، موقعیت چارلز به عنوان پادشاه موروثی در 14 کشور مشترک المنافع خارج از بریتانیا بسیار ضعیف به نظر می رسد.

استرالیا، بلیز و جامائیکا در حال حاضر حرکت هایی را به سمت جمهوری شدن نشان می دهند، در حالی که چارلز همچنین با تماس هایی برای عذرخواهی برای دخالت اجدادش در استعمار و تجارت برده مواجه است.

در بازگشت به کشور، رهبران سیاسی امیدوارند تاجگذاری بریتانیا را در بهترین حالت خود نشان دهد و به ترمیم جایگاه بین المللی این کشور که به دلیل خروج از اتحادیه اروپا آسیب دیده است، کمک کند.

روسای جمهور فرانسه و آلمان و رهبران ارشد اتحادیه اروپا در میان 2300 میهمان حاضر خواهند بود، همراه با خانواده سلطنتی جهانی.

چارلز روز جمعه تمرینات آخر را با ظرافت های دیپلماتیک انجام داد.

پادشاه برای ناهار به نخست وزیران و فرمانداران کشورهای مشترک المنافع که در آن رئیس دولت است، ملحق شد و سپس به جلسه سران دولت های مشترک المنافع رفت.

وی سپس پذیرایی در باغی در کاخ باکینگهام برای مقامات خارجی از جمله بانوی اول ایالات متحده، جیل بایدن و بانوی اول اوکراین، اولنا زلنسکا، به همراه دیگر اعضای سلطنتی بریتانیا برگزار کرد.

‘هیجان انگیز’

چارلز، در کنار پسر و وارثش، شاهزاده ویلیام و عروس کیت، نیز زمانی را برای استقبال از جمعیتی که از قبل برای رژه تاجگذاری حضور داشتند، پیدا کردند.

کارول فیرفکس، 54 ساله، پسر هشت ساله اش چارلی، و خواهرش کارن چمبرلین، 57 ساله، از بیرمنگام در مرکز انگلستان با چادر و کیسه خواب سفر کردند.

چمبرلین، کارمند خیریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «این خیلی هیجان انگیز است.

او گفت: “مادر ما در سال 1953 به لندن آمد. حضور در اینجا راهی برای گفتن این است که ما به سلطنت افتخار می کنیم. امیدوارم وقتی ویلیام پادشاه شود، ما همچنان اینجا خواهیم بود.”

کیتی گوردون یکی دیگر از علاقه مندان به مرکز خرید در نزدیکی کاخ باکینگهام با دو دخترش بود.

او گفت: “امشب آماده تاج گذاری هستیم و آنها در حالی که از آنجا عبور می کنند چهره همه را نقاشی می کنند.”

مسافران ریلی در آخر هفته یادآوری سلطنتی دریافت می‌کنند تا «به شکاف» بین سکو و قطار توجه کنند: چارلز و کامیلا پیامی را ضبط کرده‌اند تا در ایستگاه‌های سراسر کشور پخش شود.

اما خلق و خوی شاد و نمایش مجلل جواهرات، تاج‌ها و مربیان طلاکاری‌شده باعث ناراحتی بسیاری از بریتانیایی‌ها شده است که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، به‌علاوه اعتصاب‌های گسترده برای دستمزد بهتر، با مشکل مواجه هستند.

ادن ایویت، 38 ساله، به خبرگزاری فرانسه در شمال لندن گفت: “ما زندگی یکسانی نداریم. در این زمان مردم در حال مبارزه هستند.”

نمایشی

بخش عمده ای از صورتحساب نهایی مالی که توسط مالیات دهندگان تأمین می شود، که به طور گسترده بیش از 100 میلیون پوند (126 میلیون دلار) تخمین زده می شود، احتمالاً از عملیات امنیتی عظیم ناشی می شود.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت، با این حال، منافع جهانی “بیش از بازپرداخت هزینه های ناشی از آن است”.

UKHospitality، یک نهاد تجاری، گفت که تعطیلات سه روزه آخر هفته، که شامل تعطیلات رسمی دوشنبه است، می تواند 350 میلیون پوند برای این بخش از جمله میخانه ها ایجاد کند.

تمام مکان‌ها برای بزرگ‌ترین نمایش شکوه و عظمت بریتانیا در دهه‌های اخیر انجام شده است که از مراسم تشییع جنازه ملکه در سپتامبر گذشته پیشی گرفته است.

حدود 7000 پرسنل نظامی — از نیروهای سواره گرفته تا گروه های راهپیمایی — در رژه ای شرکت خواهند کرد که با دقت دقیقه تمرین شده است.

چارلز و کامیلا از کاخ باکینگهام با مربی ایالتی Diamond Jubilee سفر خواهند کرد، سپس در همان مسیر با مربی قدیمی گلد استیت پس از خدمات دو ساعته در صومعه باز خواهند گشت.

در کاخ، آنها از اعضای نیروهای مسلح ادای احترام می‌کنند، سپس با دیگر اعضای سلطنتی بریتانیا، از بالکن به تماشای مراسمی می‌نشینند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)