شکایت ۶ کارگر زن از تسلا به اتهام آزار جنسی

شکایت ۶ کارگر زن از تسلا به اتهام آزار جنسی

تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد لباس ها پاسخ نداد. (فایل)

واشنگتن:

شش زن روز سه‌شنبه از تسلا شکایت کردند و ادعا کردند که فرهنگ آزار و اذیت جنسی در کارخانه خودروسازی برقی در کالیفرنیا و سایر تأسیسات شامل لمس ناخواسته، تماس‌های ناخواسته و تلافی برای کسانی که شکایت کردند، وجود دارد.

این شکایت‌های آزار و اذیت – تقریباً یک ماه پس از دو پرونده دیگر – به جنجال‌هایی اضافه می‌کنند که در مورد کارخانه فرمونت در منطقه خلیج سانفرانسیسکو متمرکز شده است و شامل جایزه 137 میلیون دلاری به یک کارمند سابق سیاه‌پوست در یک پرونده نژادپرستی می‌شود.

یکی از این کت و شلوارها ادعا می کند: “کف کارخانه تسلا بیشتر شبیه یک سایت ساخت و ساز باستانی یا خانه فرات است تا یک شرکت پیشرفته در قلب منطقه مترقی خلیج سانفرانسیسکو.”

تسلا فوراً به درخواست اظهارنظر در مورد کت و شلوارها پاسخ نداد، زیرا حداقل در یک مورد استدلال می شد که توییت های صریح یا تحریک آمیز مدیرعامل ایلان ماسک بر لحن در محل کار تأثیر گذاشته است.

شش شکایت جدید جداگانه که روز سه‌شنبه در دادگاهی در کالیفرنیا ارائه شد، ادعا می‌کردند که همکاران یا ناظران به زنان پیشنهادات جنسی می‌دادند، به شکلی گرافیکی درباره بدن آنها اظهار نظر می‌کردند و در برخی موارد به‌طور نامناسبی آنها را لمس می‌کردند.

پنج نفر از زنان در موارد جدید در تاسیسات کارخانه فرمونت کار یا کار می کردند، در حالی که یک نفر در مراکز خدماتی در جنوب کالیفرنیا به کار مشغول بود.

توییت های ماسک

یکی از زنان 18 ساله بود که کار خود را در کارخانه فرمونت شروع کرد و در عرض چند هفته، سرپرست و همکارانش نظرات صریحی در مورد بدن او به چهره او می‌دادند.

یکی از همکارهای مرد به او پیشنهاد جنسی داد و گفت که کارمندان کارخانه اغلب در پارکینگ رابطه جنسی داشتند. بعد از دو ماه استعفا داد.

او ادعا می‌کند که «زنان دیگری را دید که همان محیط را تجربه می‌کردند و شاهدان شهادت خواهند داد که آزار و اذیت جنسی گسترده در تسلا را مشاهده کرده‌اند».

سایر زنان در شکایت خود مدعی شدند که او به دلیل گزارش تخلف با قصاص مواجه شده است.

یکی از شکایت‌ها می‌گوید: «او از برخی امتیازات و مزایایی که برای زنانی که با پیشرفت‌های جنسی و معاشقه‌های ناظران مخالفت نمی‌کردند، محروم بود».

زن دیگری که در مراکز خدمات تسلا در جنوب کالیفرنیا کار می‌کرد، گفت که ماسک در توئیت‌هایی مبنی بر اینکه ارتباط جنسی یا مواد مخدر باعث خنده و شوخی در میان همکارانش می‌شود، گفت.

کت و شلوار او گفت: «زمانی که تسلا مدل Y را روانه بازار کرد، ایلان بارها به این موضوع اشاره کرد که وقتی تسلا مدل‌های S، 3، X و Y را با هم می‌خواند، املای آن «سکسی» است. “برخی از همکاران خانم مدروس به این موضوع چسبیدند و همه چیز را “سکسی” نامیدند.”

این شکایت جدید پس از آن مطرح شد که هیئت منصفه کالیفرنیا در ماه اکتبر حکم داد که تسلا باید 137 میلیون دلار غرامت به یک کارمند سابق سیاه پوست به دلیل چشم پوشی از نژادپرستی که مرد در کارخانه فرمونت با آن مواجه شد، بپردازد.

سال گذشته، ماسک با مقامات بر سر بازگشایی کارخانه در بحبوحه محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا اختلاف داشت و تهدید کرد که دفتر مرکزی خود را به خارج از ایالت منتقل می‌کند.

متعاقبا، ماسک در ماه اکتبر به سرمایه گذاران گفت که این سازنده پیشرو خودروهای الکتریکی دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل می کند، جایی که در حال ساخت کارخانه است.