شورش و غارت بر سر قانون اجباری واکسن – اخبار RT World

اعتراضات علیه محدودیت‌های کووید در جزیره مارتینیک فرانسه روز چهارشنبه به غارت و خشونت تبدیل شد و سنگرها یک شبه در میان افزایش تنش‌ها در دریای کارائیب به آتش کشیده شدند.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، شعله‌های آتش در بخش‌هایی از مارتینیک را نشان می‌دهد، زیرا معترضان در حین افزایش ناآرامی‌ها پیش از تلاش‌ها برای سرعت بخشیدن به گسترش واکسیناسیون اجباری برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در جزیره، در اطراف یک مرکز خرید بیداد کردند و جاده‌ها را مسدود کردند.

گمان می‌رود که معرفی دستور واکسن بسیاری از ساکنان جزایر کارائیب را ناآرام کرده است، زیرا بسیاری از آنها از نسل بردگانی هستند که در قرن بیستم در معرض مواد شیمیایی سمی قرار گرفتند و مجبور به کار در مزارع بودند.

گوادلوپ، جزیره ای مجاور که تحت کنترل فرانسه نیز است، شاهد تظاهرات در آخر هفته بود و 38 نفر روز یکشنبه پس از غارت و خرابکاری در جریان تظاهرات علیه مقررات منع آمد و شد بازداشت شدند. مقامات از آن زمان به منظور بازگرداندن آرامش پس از درگیری های خشونت آمیز، منع آمد و شد شبانه را تمدید کردند.

این وضعیت چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که وضعیت در دریای کارائیب در حال حاضر است “منفجره.” همچنین نگرانی هایی وجود دارد که برخی از معترضان اسلحه حمل می کردند و گزارش ها از شلیک گلوله به سمت پلیس در میان هرج و مرج وجود دارد.

اقدامات کووید، دیکته شده توسط دولت فرانسه در پاریس، با اعتصاب عمومی در منطقه توسط اتحادیه های کارگری و مخالفان سرسخت مواجه شد. دولت مکرون در اوایل این هفته مجبور شد در مذاکرات بحران با نمایندگان جزیره کارائیب در تلاش برای فرونشاندن نارضایتی فزاینده شرکت کند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!