شورش والدین علیه “دیکتاتوری واکسن” برای دانش آموزان – اخبار RT World

اتحادیه ای از گروه های والدین کره جنوبی ممنوعیت قریب الوقوع دانش آموزان واکسینه نشده از کتابخانه ها و اتاق های مطالعه عمومی را رد کرده است. محدودیت جدید در پاسخ به افزایش آلودگی به کووید-19 اتخاذ شد.

فدراسیون ملی سازمان های والدین، یک گروه چتر برای گروه های والدین کره جنوبی، روز پنجشنبه در مقابل دفتر آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) در شهر چئونگجو، شهری در 120 کیلومتری جنوب سئول، اعتراضی برگزار کرد. آنها آنچه را که می گفتند تقبیح کردند “دیکتاتوری واکسن” و تابلوهایی در دست داشت که می گفت واکسیناسیون از طریق اجبار و مجوز واکسن نقض حقوق بشر است.

ادامه مطلب


اولین گزارش مرگ یک نوجوان پس از واکسیناسیون کووید-19 که در کره جنوبی ثبت شد، مقامات در حال بررسی این حادثه هستند.

از بهمن ماه، دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله از ورود به اماکن عمومی مانند مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها، اتاق‌های مطالعه عمومی و کافی‌نت‌ها منع می‌شوند، مگر اینکه گواهی واکسیناسیون یا تست کووید-19 منفی را نشان دهند. این اقدام که در بحبوحه افزایش عفونت ها اتخاذ شد، باعث ایجاد سروصدا در میان برخی از والدین شد.

روز سه‌شنبه، گروه فعال محافظه‌کار «جمعیت مردم برای جامعه عادلانه» اعلام کرد که بیش از 18000 والدین دانش‌آموزان دبستانی، راهنمایی و دبیرستان را مورد بررسی قرار داده است که 93 درصد از آنها گفته‌اند مخالف صدور واکسن برای خردسالان هستند.

گروهی از شاکیان که شامل یک دانش آموز 18 ساله دبیرستانی است، گفتند که روز جمعه به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهند کرد. رسانه های کره جنوبی به نقل از وکیل آنها چنین استدلال کردند “مجبور کردن” واکسینه شدن مردم خلاف قانون اساسی بود.

ما به تعویق انداختن این طرح فکر نمی کنیم. به نقل از کره هرالد، جونگ جونگ چول، معاون وزیر آموزش روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت.

«دولت در ابتدا به نوجوانان اجازه داد تا هر طور که می‌خواهند واکسینه شوند. اما موج پنجم کووید-19 و نوع Omicron وضعیت را تغییر داده است. یونگ گفت. ما باید دانش آموزان و والدین آنها را برای واکسینه شدن متقاعد کنیم.”

این هفته، تعداد موارد جدید گزارش شده روزانه کووید-19 در کره جنوبی برای اولین بار از 7000 گذشت. روز پنجشنبه، KDCA 7174 مورد ابتلا را گزارش کرد که دومین آمار روزانه بالاتر از زمان شروع همه گیری در سال گذشته است.