شهر ژاپن برای کمک به اداره دولت به ChatGPT روی می آورد. در اینجا چرا

در میان کاهش جمعیت، شهر ژاپن برای کمک به اداره دولت به ChatGPT روی می آورد

یوکوسوکا اولین شهری است که به ChatGPT فرصت داده است.

ChatGPT از زمان آغاز به کار خبرساز بوده است. از آن برای تکمیل تکالیف، نوشتن نذر عروسی و حتی سرودن موعظه های مهیج برای کشیش ها و خاخام ها استفاده شده است. اکنون، یک شهر ژاپنی نیز به سراغ چت ربات هوش مصنوعی رفته است تا ببیند آیا این ابزار ارزش این همه تبلیغات را دارد یا خیر.

مطابق با CNN، شهر یوکوسوکا در استان کاناگاوا این هفته اعلام کرد که آزمایشی یک ماهه را آغاز خواهد کرد که به هر یک از 4000 کارمند شهرداری خود اجازه می دهد از ChatGPT برای کارهای اداری استفاده کنند. با استناد به یک خبر، این رسانه گزارش داد که همه کارکنان می توانند از چت ربات هوش مصنوعی برای “جمع بندی جملات، بررسی غلط های املایی و ایجاد ایده” استفاده کنند.

تاکایوکی ساموکاوا، نماینده روابط عمومی بخش مدیریت دیجیتال یوکوسوکا، گفت: “با کاهش جمعیت، تعداد کارمندان محدود است. با این حال، چالش های اداری زیادی وجود دارد.” ژاپن تایمز.

بنابراین هدف ما استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مفید است [Information Communication Technology] ابزارهایی مانند ChatGPT برای آزاد کردن منابع انسانی برای کارهایی که فقط در قالب شخص به فرد قابل انجام است.

همچنین بخوانید | دانش‌آموزی که هرگز در کلاس‌ها شرکت نکرده است، ادعا می‌کند که با کمک ChatGPT در امتحان ۹۴٪ امتیاز کسب کرده است.

آقای ساموکاوا همچنین ادامه داد که شهر قصد دارد از چت بات در طول آزمایشی خود برای کارهایی مانند خلاصه کردن و تهیه پیش نویس اسناد و توسعه نسخه برای بازاریابی و ارتباطات استفاده کند.

در حالی که یوکوسوکا اولین شهری است که به ChatGPT فرصت داده است، اما همه دولت ها به این اندازه از چت ربات هوش مصنوعی استقبال نکرده اند. در اوایل ماه جاری، ایتالیا به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، ChatGPT را به طور موقت مسدود کرد و اولین کشور غربی بود که چنین اقدامی را علیه چت ربات محبوب هوش مصنوعی (AI) انجام می‌دهد.

سازمان حفاظت از داده این کشور گفت که شرکت آمریکایی OpenAI، سازنده ChatGPT، هیچ مبنای قانونی برای توجیه “جمع آوری و ذخیره انبوه داده های شخصی به منظور “آموزش” الگوریتم های زیربنایی عملکرد پلت فرم ندارد.