شهری که از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از خودکشی پل استفاده می کند – اخبار RT World

سئول استفاده از فناوری های هوش مصنوعی (AI) را برای جلوگیری از اقدام به خودکشی در پل های رودخانه هان آغاز کرده است. دوربین‌های «هوشمند» برای تشخیص رفتار مشکوک و هشدار سریع به مقامات آموزش داده می‌شوند.

رودخانه هان و 28 پل آن به طور متوسط ​​سالانه محل 486 اقدام به خودکشی هستند و کره جنوبی یکی از بالاترین نرخ های خودکشی در جهان را دارد.

دوربین های جدیداز هوش مصنوعی یادگیری عمیق برای شناسایی و پیش‌بینی موقعیت‌های خطرناک استفاده کنیدطبق بیانیه ای که توسط موسسه فناوری سئول و ستاد آتش نشانی و بلایای شهر هنگام اعلام این طرح در اوایل سال جاری منتشر شد.

هوش مصنوعی از طریق تماشای ویدیوهای افرادی که روی پل ها اقدام به خودکشی کرده اند، یاد گرفته است:الگوی کسانی که احتمال پرش دارند


برای

این ساعت برای کسانی است که بیش از حد طولانی معطل می شوند یا حرکات غیر معمول دیگری را نشان می دهند. پس از شناسایی رفتار مشکوک، دوربین های مداربسته فیلم را به یک مرکز کنترل می فرستند که به نوبه خود به یک تیم نجات دستور می دهد تا پل را بررسی کنند، در حالی که قایق های نجات نیز می توانند مستقر شوند.

مهمترین چیز در نجات افرادی که قصد خودکشی دارند این است که قبل از اینکه در آب قرار بگیرند باید متوقف شوند.سخنگوی ستاد آتش نشانی و بلایای کلانشهر سئول به کره تایمز گفت. او اضافه کرد که وقتی فرد در آب است،میزان بقا به زیر 50 درصد می رسد

این سیستم امکان واکنش سریع به اقدام‌های خودکشی را – چه قبل و چه بعد از یک حادثه – فراهم می‌کند و خلأهای نظارتی را به حداقل می‌رساند.” در بیانیه آمده است.

در اوایل دسامبر، خدمات اورژانس اعلام کرد که یک برج کنترل برای مدیریت صدها دوربین مداربسته “هوشمند” راه اندازی شده است. این سیستم به طور مرتب در طول یک دوره آزمایشی تا ماه می 2022 به روز می شود.